תקשורת ומדיה

ביהמ"ש העליון דחה את תביעת טראמפ נגד הבחירות, העיתונאים בישראל מתנגחים

לאחר שהדרישה לביטול תוצאות הבחירות בארבע ממדינות המפתח בהן זכה ביידן: ג'ורג'יה, מישיגן, פנסילבניה ווויסקונסין, הנשיא האמריקאי התרגז: "ביזיון משפטי, מבוכה לארה"ב". גלעד צוויק וגדי טאוב צייצו ולוינסון חגג את המאורע ועקץ את שניהם
כפיר אדר | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
בית המשפט העליון בארצות הברית דחה סופית את העתירה שהגישה מדינת טקסס נגד תוצאות הבחירות בארבע ממדינות המפתח בהן זכה ביידן: ג'ורג'יה, מישיגן, פנסילבניה ווויסקונסין. המשמעות: הניצחון של המועמד הדמוקרטי אמור להפוך רשמי בימים הקרובים.
הסיבה שבגינה ביידן זכה בכל האלקטורים של מדינת טקסס בבחירות לנשיאות והתלונה שהוגשה נפסלה היא משום ש: "למדינה אין שום אינטרס או זכות משפטית בעניין התוצאות במדינות השונות", נכתב בפסיקה, שהעבירה ביקורת על ההליך של הגשת התלונה.
 
נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, הגיב לפסיקה: "בית המשפט העליון באמת אכזב אותנו! חסר תבונה, חסר אומץ. זהו ביזיון משפטי, מבוכה לארה"ב!!! אנחנו רק עכשיו מתחילים את המלחמה".
בין העיתונאים בישראל שניתחו את פעולות הנשיא אפשר למצוא את נדב איל שכתב: "כאמור טראמפ עושה 2 דברים כעת: *אוסף כסף תרומות לכסות חובות ועוד *מכין את הנרטיב להתמודדות ב2024 ***כוכבית: וכמה מסכנים מי שממש מאמינים לכל הספינים והבלופים, מהקראקן ועד טקסס. הם רק סטטיסטים".
 
חיים לוינסון כתב בצורה מבדרת: "הידעתם? בית המשפט העליון בארצות הברית פסק נגד הנשיא הלוזר דונאלד טראמפ = 3669 בגימטריה הכת הביביסטו-ריקליניסטית-טאובי סטית בעוד רגע על סף התחרפנות = 3669 בגימטריה. רק מקווה שג'ו זבולוני לא כל כך יכעס עד שיעזוב את אמריקה ויחזור לישראל".
העיתונאי גדי טאוב עקץ את לוינסון: "רגע, לא הבנתי. למה בית המשפט של העליון מחליט משהו בלי להתייעץ איתך, לוינסון? זה מוזר לי שאליטו ותומאס לא ניסו לפחות להשתמש בחוות הדעת שלך, וסתם ככה נכנעו בפני דעת הרוב. אולי זה בגלל הפרשי השעות? או אולי הם חשבו שאתה שומר שבת? מוזר. נבדוק ונעדכן". לוינסון שאל את עוקביו: "מה הוא רוצה?".
 
לוינסון גם כתב: "מקווה שטוויטר משריינת שרת מיוחד רק בשביל הציוצים שלי ב-20 לינואר. התביעות של טראמפ זה נס גלוי: ככל שהן נדחות יותר ככה בעצם הם מתקבלות יותר. חבר התקשר עכשיו מטקסס וסיפר לי שראה ביום הבחירות את ג'יי.אר והאקים אולג'ואן משליכים לבאר אלפי פתקי הצבעה של דונלד טראמפ. איך הוא יכול לפנות לבית המשפט העליון בארה"ב ולבקש דיון חוזר בשם זכות העמידה?".
גלעד צוויק כתב: "תם הטקס: כצפוי, העליון האמריקני אפילו לא ישמע את התיק של טקסס נגד פנסילבניה ו-3 המדינות הנוספות שמואשמות בהכשרת הונאת בחירות לטובת ביידן. 2 שופטים - אליטו ותומס - כן חשבו שראוי לפחות להקשיב לטיעונים הנוגעים לעדויות חמורות ממקור ראשון לגניבת בחירות ממשל אובאמה ה-3 עוד רגע כאן".
 
לוינסון הפעיל שיתף וכתב: "עצוב שאנשים שכותבים על אמריקה לא מסוגלים להבין 2 שורות באנגלית שופטי המיעוט תומאס ואליטו לא חשבו שראוי לשמוע את העתירה, אלא שבגלל שסכסוכים בין מדינות זה סמכות *ישירה* רק של העליון ולא ערעור על ערכאה קודמת אז אין שיקול דעת ןחייביםלשמוע זה לא קשור למקרה עצמו ואף הובהר בפסד קודם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה