תקשורת ומדיה

לאחר הפיטורים: 300 עיתונאים בהפגנה בת"א - "ביבי תפסיק את ההתעללות"

(עדכון) המנכ"ל הלדמן אמר לעובדים כי זהו אחד הימים הקשים בחייו המקצועיים, ונשמע פסימי לגבי העברת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10
הפגנת ערוץ 10 היום מול מצודת זאב (צילום: ארגון העיתונאים) (צילום ארגון העיתונאים)
(עדכון) יותר מ-300 עיתונאים מפגינים בשעה זו (יום ג\') מול מצודת זאב בתל אביב, מקום משכנה של תנועת הליכוד, כנגד התנהלות הממשלה בסוגיית ערוץ 10 והחדשות המקומיות.
העיתונאים קוראים לראש הממשלה נתניהו לפעול להצלת גופי התקשורת, כאשר העיתונאי דרור פויר מהעיתון גלובס וחבר וועד ארגון העיתונאים אף דרש מראש הממשלה \"להפסיק להתעלל בנו\". לדבריו, ברור שסוגיות אלו הן בנות פתרון, אולם הממשלה עושה הכל כדי לפגוע בתקשורת החופשית.
הכתב הכלכלי של ערוץ 10 ויו\"ר ועד העובדים בערוץ, מתן חודורוב ביקש להסביר לקהל את חשיבות קיומם של ערוצי התקשורת. \"כשמפעל עוף העמק עמד להיסגר אנחנו היינו שם, ערוץ 2, החדשות המקומיות, כולם היו שם. כשפניציה עמדו לסגור היינו שם\".
את ההפגנה יזמו ועד עובדי ערוץ 10 ו-ועד עובדי החדשות המקומיות, בהפגנה קראו המשתתפים לראש הממשלה נתניהו \"עד כאן, את העיתונות הישראלית לא תצליח לחסל\".
בהפגנה צפויים לנאום עיתונים וחברי ועדים מכלי תקשורת שונים, בהם יועז הנדל מידיעות אחרונות; הכתב הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב, המשמש כיו\"ר ועד העובדים בערוץ; כתב השטחים של וחבר ועד העובדים של \'הארץ\' חיים לוינסון; כתב גלובס וחבר ארגון העיתונאים דרור פויר; וחבר ארגון העיתונאים יאיר טרצ\'יצקי.
כזכור, אתמול החליט דירקטוריון ערוץ 10 יחד עם \'חדשות 10\', להוציא מכתבי פיטורים ל-500 העובדים, לאחר שהחלטה כזו התקבלה כבר בישיבת הדירקטוריון ביום שבת, אולם התעכבה לבקשתו של מנכ\"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, שהשתתף בישיבה בשבת. יש לזכור כי אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את תזכיר החוק להארכת זיכיונו של ערוץ 10, ואת ההחלטה להאריך בחצי שנה את הוראת השעה בנוגע לחדשות המקומיות בכבלים.
בתוך כך, ב-11:00 קיימו מנכ\"לי ערוץ 10 וחברת החדשות שלו מפגשים עם העובדים. מנכ\"ל הערוץ יואב הלדמן, אמר לעובדים: \"בוקר רע מאוד, אין לי שום דבר טוב לומר ולכן כמנהגי אני אהיה תמציתי. זה אחד הימים הכי רעים שהיו לי כאדם וכמנהל. עשינו הכל כדי לא להגיע לזה. לרגע היה נראה שיש התקדמות\".
לדבריו, \"העבירו את הזירה לכנסת ביום חמישי. כל המידע שיש לפנינו והניסיון המר שכבר יש לנו מלמדים שאין שום ערובה שהחוק יעבור, אלא ממש להיפך. זה מדהים, זה מזעזע, זה עצוב\".
הלדמן הוסיף: \"על פי החלטת הדירקטוריון ומתוך האחריות שלי כמנהל הכללי, ייצאו היום מכתבי הודעה מוקדמת על סיום העסקה. כיוון שגם במצב הבלתי אפשרי שבו אנחנו נמצאים חייבים לשמור על זכויות העובדים, המכתבים יצאו בצורה שמית - אישית, וכל עובדת ועובד יזומנו אישית על ידי לקבל המכתב\".
הלדמן הפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו: \"הכדור עכשיו בידיים של ראש הממשלה. ביום חמישי תהיה הצבעה על החוק הממשלתי להארכת הזיכיון שלנו בשנתיים לפי המלצות ועדת לוקר. אפילו כשהחרב מונחת על הצוואר אסור להתייאש. ביום חמישי יש לנו בכנסת קרב על המשך קיומינו. זו הצעת חוק ממשלתית והכדור בידיים של ראש הממשלה\".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    נפלו כל המסכות
    ערן גפני 12/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפגנת עיתונאי השמאל מערוצי 10 ו-2 מבורכת כי היא מפילה בפני הציבור את המסיכות הצבועות שעיתונאים אלה עוטים על פניהם בטענתם כי הם בסה"כ "כלבי השמירה של הדמוקרטיה". 33 ימים לפני הבחירות הם מתגייסים כקולחוז קומוניסטי בימים הטובים להפלת שנוא נפשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל האמצעים כשרים. לא אתפלא אם יתברר כי ה"משבר" בערוצים המסחריים (פלא פלאים - הם מציפים את הציבור בפרסומות ובתכניות מטומטמות ומטמטמות ועוד טוענים שנגמר להם הכסף...) הוא מתוזמן ומתואם עם יחצ"ני מפלגות השמאל. לדעתי, חובה מיידית על מבקר המדינה לכנס לעובי הקורה ולחקור מי ומה עומדים מאחורי ה"משבר" הזה והפעלת העיתונאים כחלק ממסע בחירות להפלת ראש ממשלה מכהן.
    סגור
  • 7.
    תבינו! המלחמה על ערוץ 10 היא מלחמה של כולנו!
    אורי 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על חופש הביטוי והדמקורטיה
    סגור
  • רוצים תקשורת מאוזנת.
    תתקדמו לאינטרנט. 12/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשי תקשורת בריונים והפילו את עצמם. לא רוצים עיתון, כשיש אינטרנט ובו אפשר להגיב בחזרה: זו דמוקרטיה!
    סגור
  • 6.
    עוד 44 יום אנחנו מפטרים את ביבי (ל"ת)
    יעקב 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מחר זה ערוץ 2 וכדאי שגם הם יצאו לרחובות
    יואב הבינוני 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים לעשות לה סוף
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    במדינה מתוקנת
    קטונתי מלהבין 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ תקשורת לא אמור להיות נתון לחסדיו של ראש הממשלה. במדינה מתוקנת ראש הממשלה לא מקדם אינטרסים אישיים לעומת אינטרסים לאומיים. במדינה מתוקנת ודמוקרטית לא נותנים מונופול לגוף תקשורתי אחד, כי יש פלורליזם - שיוויון זכויות וחופש ביטוי, אבל אולי בעצם אנחנו לא מדינה מתוקנת?!?
    סגור
  • 3.
    החדשות המקומיות פועלות ללא מכרז כחוק
    רוני 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה בכלל מאפשרים להעביר כספי ציבור לגופים פרטיים ללא מכרזים למה
    סגור
  • אתה מדבר שטויות
    שוקי ששון 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד קצת את החומר.. מעולם לא היה מכרז לחדשות המקומיות מכיוון שמדובר בכספי תמלוגים שמגיעים מהוט ויס ולכן אין בכלל חובת מכרז, הוט ויס יבחרו את מי שבא להן להפקת המהדורות.
    סגור
  • כן אבל את זה אומר היועץ המשפטי לממשלה
    רוני 12/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוקי ששון היקר טוב תעשה אם תלמד את החומר הכסף כבר לא מגיע מהתמלוגים ויותר מכך גם התמלוגים הם כספי ציבור יש אנשים שלא מספרים לך שהיועץ המשפטי לממשלה וגם המועצה לכבלים כתבו שזה לא תקין וצריך מכרז
    סגור
  • 2.
    די לאיים כל היום ביבי צודק שיסגרו
    יואב הגדול 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קשר בין החדשות המקומיות לערוץ 10 , בערוץ 10 יש הרבה מפיקים שקרובים לצלחת ונהנים מכל יום שעובר ומופקת תוכנית חדשה. עסק שמפסיד סוגרים ולא אני כתושב המדינה ואזרח צריך לממן , ביבי תסגור כי בעוד דקה יקפצו גם בחברה מערוץ 2 הרי ידוע שכולם בוכים ללא הפסקה כמו העיר שלנו.
    סגור
  • אתה אידיוט
    יואב הקטן 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה שוב אידיוט אתה לא מממן שום דבר זה עסק פרטי ואתה עוד יותר אידיוט כי ברגע שיסגרו את הערוץ אז מחירי הפרסום יוכפלו והחברות לא יוציאו את זה מכיסם הפרטי אלא אתה תשלם בסופר יותר על כל מוצרי הצריכה שלך . אז תתמוך בביבי ותמשיך להיות אידיוט
    סגור
  • 2 - כמה קל להסתכל על החיים בצורה כ"כ פשטנית..
    יואב הקטן 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שאתה אתה - ממש ספציפית אתה - כתושב המדינה ואזרח לא צריך לממן עסק שמפסיד. אבל אתה כן צריך לממן ציבור של למעלה ממיליון איש שלא עובדים ולא תורמים כלום למדינה (סליחה, חוץ מלימודי תורה עאלק) בגלל שיש להם כוח פוליטי אדיר שחבר שלך ביבי לא מסוגל לפקוח את עיניו בבוקר בלעדיו. או אתה אתה אתה צריך לממן תספורות והפסדי ענק של גופים מוסדיים שמחזיקים את הכסף שלך אחרי שחבריו האובר-ממונפים של חברך ביבי (וחבריו של חברך הם כנראה גם חבריך אגב) מפסידים אותו בגלל אובר רגולציה איפה שלא צריך ואפס רגולציה איפה שכן צריך במדינה המשונה שלנו. אולי כדאי שאתה - כן כן ממש אתה - תבדוק עם עוזרו / ימינו / יועצו / או שבעצם הוא שר או חבר או מה ד"ר יובל שטייניץ למה הוא יוצא בהצהרות מוזרות על תחזיות צמיחה עתידיות שאין להם שום תימוכין הגיוניים ואף אדם בר דעת או הבנה בכלכלה לא מבין מאיפה הוא מביא את זה (תקופת בחירות??) - תחזיות שבסופו של דבר יגרמו להפסדי וגרעונות ענק במשק כאשר הן יתבדו (כי על סמך התחזיות הללו, בכ"ז מדובר בשר האוצר, מייצרים גם תחזית לגביית מיסים עתידית וכו') בדיוק כפי שקרה לפני שנתיים עם פארסת התקציב הדו שנתי של אותם ראש ממשלה ושר אוצר. אבל אף אחד לא לומד, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. בקרוב בחירות - הממשלה תישאר באותו הרכב והכל יהיה אותו דבר. אז יודע מה, צודק - אתה לא צריך לממן עסק מפסיד, מה אכפת לנו, שילכו מאות עובדים הביתה, שיהיה פה רק ערוץ טלוויזיה אחד, רק מערכת חדשות אחת, או שאולי אדלסון ירים גרסת ישראל היום גם בטלוויזיה. מה אכפת לו. צודק. לא לממן את העסקים המפסידים. ביבי - יאללה בוא נסגור את ערוץ 10.
    סגור
  • 1.
    הלב יוצא לעובדים בערוץ 10 (ל"ת)
    שירן 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור