תקשורת ומדיה

בן כספית חושף: זאת הסיבה שהתחקיר על בארי פורסם עכשיו

בטור הקבוע של יום שישי מתאר העיתונאי את הסיבות שלדעתו פורסם הדוח, המתאר את אירועי הקרבות והתנהלות כוחות צה"ל בקיבוץ במהלך אירועי ה-7 באוקטובר, כעת. לדבריו ישנן מספר סיבות לעיתוי הנוכחי. בין השאר - ניסיון לנקות את שמו של תא"ל ברק חירם, שנקשר לתקרית מותם של בני הערובה בבית של פסי
מערכת ice |  8
בן כספית (צילום פלאש 90/ משה שי)
אתמול (חמישי) פורסם תחקיר צה"ל על התנהלות הכוחות בקרב בבארי. מדובר בתחקיר ראשון מבין שורה של תחקירים שעתידה להתפרסם בזמן הקרוב. רבים מיהרו להגיב, ביניהם שר הביטחון יואב גלנט, שקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את כל המעורבים בנושא, כולל אותו. גם העיתונאי בן כספית הגיב לתחקיר ולתגובות הציבוריות שגרר אחריו בטור האישי שלו בעיתון מעריב שפורסם היום. 
לדבריי כספית, יש שלוש סיבות מרכזיות לכך שזהו התחקיר הראשון שפורסם: משום שהוא הראשון שהושלם, בגלל שהקרב בבארי הפך לסמל, בין השאר בגלל האובדנות הקשים שספגו חברי הקיבוץ, וכן בשל סיבה עניינית: לאפשר את מינויי של ברק חירם, שצל כבד הוטל על מינויי בשל החשש להתנהלותו בתקרית בני הערובה סביב הבית של פסי. 
אך לדבריי כספית, גם פרסום תחקיר על כל הקרבות, גם קריאה ולקיחת אחריות של רמי דרג, לא תעזור לציבור הישראלי. לדבריו: " אין בעולם תחקיר על הקרב בבארי, או כל קרב אחר מתוך חרבות ברזל, שהיה מרווה את הצימאון הישראלי הקלאסי ללינץ' בכיכר העיר". כספית אומר כי הציבור הישראלי צמא לדם כמו אויביו: "הבעיה היא שהם צמאים לדם שלנו, וגם אנחנו צמאים לדם שלנו". 
במקום, כספית מציע כי התחקיר עשוי להיות דווקא אפשרות לצמיחה מתוך העפר. ולמרות זאת, כספית אומר כי לקיחת האחריות של גורמי הצבא היא לא תחליף לאחריות של הגורמים הרמים יותר: "לזכותם של גורמי צה"ל ושירותי המודיעין ייאמר שהם לא מנסים לחמוק מאחריותם. בנימין נתניהו, כן. זה לא יעזור לו. הוא יהיה, לנצח, ראש הממשלה של 7 באוקטובר. אתם תהיו, לנצח, הגיבורים שחשו לנסות לבלום את נזקיו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לא יעזור לך. רמי הדרג בצבא הם האחראים הישירים לאסון 7 ב
    נו נו 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתניהו אחראי באופן עקיף שתחת מדיניותו המפלצת גדלה. זה שבכירי צהל לקחו אחריות לא מוריד מהם גרם של אשמה. הזלזול בתצפיתניות וההחלטות ברגע האמת אפשרו למפלצות להשתולל.
    סגור
  • 6.
    עוד סיבה נוספת לעיתוי
    מממ 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיהיה לבן כספית מה לכתוב ביום שישי. מדבר שטויות בטונות .כבר נמאס לכולם שכל שישי הוא כותב אותם שטויות נגד ביבי. אם ביבי לא היה. הוא מזמן היה קלושרבתחנה המרכזית
    סגור
  • 5.
    בן כספית
    ביבסט, 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בושה גדולה מעוכר ישראל מר בן זיקית
    סגור
  • 4.
    שטינקר. אלים ולא אמין. (ל"ת)
    הילה 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בן כזבית מודיע משטרתי עלוב ! (ל"ת)
    אסף 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 2.
    אין עליו
    יעקב 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 6
    ואוו, כמה בן כספית איש חכם. כל יום הוא חושף דברים חדשים, הכל הוא יודע. אולי להעמיד אותו בראש שב"כ או בראש מוסד?
    סגור
  • בן כזבית
    יש עליו 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש עלוב מחליא מקצוען הלהרעיל בארות בסך הכל איש מסכן ועלוב .אמרתי?
    סגור
  • 1.
    בן כספית
    אני 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כל מילה בסלע
    סגור