תקשורת ומדיה

אדוה דדון בהישג נפלא: זה הפרס שקיבלה כתבת חדשות 12

כתבת חדשות 12 אדוה דדון, כתב גל"צ רמי שני וכתבת YNET אילנה קוריאל קיבלו מגן הוקרה שהוענק בערב הצדעה לאנשי תקשורת שסיקרו ומסקרים את מלחמת ״חרבות ברזל״, בדגש על השבת הנוראית של מתקפת הפתע הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר
מערכת ice |  2
אדוה דדון (צילום טוויטר/ אדוה דדון)
עיריית באר שבע, איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל וחברת "יפעת", קיימו אמש (שלישי) בפארק קרסו למדע, בקמפוס בית יציב, המרכז לאירועים וקונגרסים בבאר שבע, ערב הצדעה לאנשי תקשורת שסיקרו ומסקרים את מלחמת ״חרבות ברזל״, בדגש על השבת הנוראית של מתקפת הפתע הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר. באירוע שהנחתה העיתונאית ליאור אוחנה הוענק בטקס חגיגי אות מופת לאנשי/נשות תקשורת שהפגינו אומץ לב יוצא דופן להצלת חיי אדם במהלך טבח שבעה באוקטובר.
האירוע נערך בין היתר במעמד ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', נשיאת איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל נורית דאבוש, יו"ר איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל ודובר עיריית באר שבע אמנון יוסף ומנכ"ל 'יפעת' מידע תקשורתי, מני אברהמי. הערב נפתח בהקרנת סרטון המאגד את השעות הראשונות של מתקפת הפתע הרצחנית ב-7 באוקטובר.
בתום ברכות, החלו פאנלים. פאנל ראשון "עיתונות בין האש לתופת" כלל כתבים מקומיים המסקרים ברובם את אזור הדרום ועסק בחוויותיהם כשסיקרו את הרגעים הראשונים במהלך ה-7 באוקטובר. הפאנל השני, "מעבר לכותרות" עסק בתקשורת הישראלית ביום שאחרי המלחמה. בפאנלים השתתפו בין היתר כתבים, עורכים ובכירים רבים נוספים בתקשורת הישראלית.
באירוע המרגש נאמרו דברים לזכרם של אנשי התקשורת שנרצחו על ידי מחבלי חמאס בטבח 7 באוקטובר: צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" רועי עידן ז"ל וצלם "ישראל היום" יניב זוהר ז"ל. בנוסף, נשא דברים מפקד גל"צ לשעבר שמעון אלקבץ ששכל את בתו סיון ז"ל שנרצחה עם בן זוגה בביתם שבכפר עזה בטבח הרצחני.
ערב הוקרה לאנשי תקשורת המסקרים את המלחמה (צילום: דיאגו מיטלברג)
בתום דברים אלה, החל טקס הענקת מגן ההוקרה עבור אנשי תקשורת ששימשו דוגמה ומופת לדיווח תחת אש ועל גבורתם בהצלת אזרחים תחת סכנת חיים ממשית. לקבלת אות המופת נבחרו שלושה אנשי תקשורת: רמי שני, כתב גל"צ בדרום ועיתונאי ותיק שהציל עשרות צעירים ממסיבת הנובה, הוא החליט להיכנס לתוך התופת, לדווח, ותוך כדי התקדמות הרגיש שהוא בסכנת חיים ממשית.
במקום לסגת למקום מבטחים ולדווח משם, שני החליט לחלץ בגבורה רבה צעירים רבים מרעים לצומת אורים, ולאחר מכן חזר לשטח לחלץ עוד ועוד אנשים. רגע מרגש במיוחד נרשם במעמד הזכייה כששני כץ, שניצלה על ידי רמי, עלתה לבמה והודתה לו בשם הצעירים שחילץ.
ערב הוקרה לאנשי תקשורת המסקרים את המלחמה (צילום: דיאגו מיטלברג)

הזוכה השנייה היא אילנה קוריאל כתבת הדרום של קבוצת ידיעות אחרונות ו-YNET. אילנה, שהייתה גם אחת מחבריו הטובים של רועי עידן ז"ל, הייתה משורת הכתבים הגיבורים שלא היססו ויצאו לתעד ולדווח מהשטח. כשהבינה לקראת הערב שהילדים של רועי עידן נמצאים עדין בקיבוץ לבד בסכנת חיים, כלואים בביתם, היא דיווחה לכוחות הביטחון ולא זזה מפאתי הקיבוץ עד שג'יפ עם כוחות יהלום הגיע עם מיכאל ועמליה עידן שהתחבאו שעות על גבי שעות בארון. היא אספה את הילדים מפאתי הקיבוץ תוך שהיא נאלצת למצוא מכסה יחד עם הילדים.
העיתונאית השלישית היא אדווה דדון, כתבת תחקירים ומגישה בחדשות 12, שכבר מהקריאה הראשונה קפצה לתעד ולסקר את אירועי האימה בדרום ללא מורא. באומץ רב דדון הגיעה עד לסביבת הטבח במסיבה ברעים, ובלי שום כוח צבאי שמגן מסביב משכה ניצולים מהשדות אחד אחרי השני כשמחבלים עדיין נמצאים בסמוך לנקודה שבה היא נמצאת בשטח. כל זה כשהיא ממשיכה לתעד ולדווח לצופים על מה שמתרחש בכל דקה ודקה במהלך היום עד השעות המאוחרות של הלילה.
ערב הוקרה לאנשי תקשורת המסקרים את המלחמה (צילום: דיאגו מיטלברג)
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שונאת אותה.טיפשה כמו נעל (ל"ת)
    נני 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    זאת ההיא מסיפור הפייק על חטיפת ילדה בדיסנילנד?
    שקול 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקשורת פייק.
    סגור