תקשורת ומדיה

דרמה בתאגיד: מנהל חטיבת החדשות ברוך שי פורש מתפקידו

אחרי שבע שנים וחצי, ברוך שי מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי כאן הודיע על פרישה מתפקידו, "אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה"
שירה יום טוב | 
גולן יוכפז, ברוך שי (צילום יחצ כאן 11, אבישג שאר-ישוב, מיכה לובטון)
ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, הודיע היום למנכ"ל התאגיד על בקשתו לסיים את תפקידו. שי יפרוש בסוף אוגוסט אחרי שבע שנים וחצי, ובימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו.
שי מכהן בתפקידו מאז מרץ 2017 והיה אחראי על הקמת חטיבת החדשות ועלייתה לאוויר בתוך חודשיים מיום הגעתו, תוך גיוס מאות עובדים. תחת הנהגתו וניהולו הפכו כאן חדשות, לגוף החדשות שעל פי סקרי עומק נתפס כאמין, המגוון והאובייקטיבי בישראל ואליו נחשפים מידי יום – ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה מאות אלפים, בעברית ובערבית.
שי מכהן בתפקידו מאז מרץ 2017 והיה אחראי על הקמת חטיבת החדשות ועלייתה לאוויר בתוך חודשיים מיום הגעתו, תוך גיוס מאות עובדים. תחת הנהגתו וניהולו הפכו כאן חדשות, לגוף החדשות שעל פי סקרי עומק נתפס כאמין, המגוון והאובייקטיבי בישראל ואליו נחשפים מידי יום – ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה מאות אלפים, בעברית ובערבית. 
שי עמד בראש חטיבת החדשות הגדולה בישראל, עם כ-500 עובדים, ובתקופתו התבססה שדרה של עיתונאים מרכזיים ומגוונים שהשפיעו על סדר היום. חטיבת החדשות היא היחידה בישראל שמשדרת ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל, בעברית, בערבית, ברוסית ושאר השפות. שי הוא העורך הראשי של התוכן החדשותי בשני ערוצי טלוויזיה של התאגיד – כאן 11 ומכאן 33, כאן חדשות בדיגיטל ושלוש תחנות רדיו - כאן רשת ב', רדיו מכאן ורדיו רק"ע. כל זה בתקופות חדשותיות היסטוריות ביניהן 5 מערכות בחירות, מגיפה עולמית ומלחמת חרבות ברזל.
כיום, בתום שתי קדנציות, כאן רשת ב' חזרה להיות תחנת האקטואליה המואזנת בישראל אחרי כעשור; לוח השידורים החדשותי בכאן 11 מגוון וייחודי, מהדורות החדשות המרכזיות סיימו את השנה בנתוני שיא מאז הקמת התאגיד, הדיגיטל של כאן חדשות הפך למוביל ביצירת תוכן מקורי וחדשני ובמספרי חשיפה וצפיות בסושיאל; והחדשות בערבית הוטמעו בחטיבה והגיעו לנתוני שיא בשנה שעברה.
גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי: "אני מודה מקרב לב לברוך שי על שנים ארוכות ועמוסות שבהן בנה וניהל מערכת חדשות מצטיינת ובעלת הישגים מקצועיים רבים. לברוך, שהיה כוח החלוץ בהקמת החטיבה, מניית יסוד בהקמת התאגיד. ברוך ניהל את החטיבה בכישרון ובמסירות אין קץ בתקופה מורכבת ומאתגרת – החל בימי ההקמה, תקופת הקורונה, מערכות בחירות חוזרות ונשנות ומלחמת חרבות ברזל. לכל אורך כהונתו עמד ברוך כצוק איתן בפני לחצים פוליטיים מכל קצוות הקשת, ושמר על עצמאותה העיתונאית של חטיבת החדשות שעל פי שורה של מחקרים וסקרים היא מערכת החדשות המובילה באמון הציבורי.  בשם חברי מועצת התאגיד ובשמי אני מאחל לברוך הצלחה רבה".
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי: "אני מבקש להודות מעומק הלב לברוך על תרומתו המשמעותית לתאגיד בכלל ולחטיבת החדשות בפרט. ברוך, שאותו אני מכיר עוד מעבודתנו המשותפת בחדשות 10, הוא בעייני ממנהלי ועורכי החדשות נטולי הפניות ונעדרי המורא, שפועלים מתוך אג'נדה אחת – חופש עיתונות וזכות הציבור לדעת. תחת הנהגתו רשמה חטיבת החדשות של כאן  הישגים עיתונאיים משמעותיים, ששינו את סדר היום החדשותי בישראל – אבל מעל לכל אלה, הצליח ברוך למנוע בעקביות כל לחץ, או השפעה חיצוניים, על עיתונאיו. ברוך הקים מערכת חדשות מקצועית, והצליח לשלב בה הן כוחות עיתונאיים מרשות השידור הוותיקה והן עיתונאים צעירים ורעבים – שיצרו יחד את אופי השידורים החדש, הייחודי של כאן חדשות. אני מבקש להודות בשמי ובשם עובדות ועובדי התאגיד על תרומתך המכרעת לכאן חדשות".
ברוך שי, מנהל כאן חדשות: "אחרי שחלפו שבע שנים בדיוק מאז העלייה לאוויר, בהן שבעה חודשי מלחמה של עבודה אינטנסיבית, במהלכם הבאנו משדרי חדשות איכותיים, אמינים ומדויקים - החלטתי לפרוש. אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה להקים גוף חדשות עצמאי, רלוונטי, דינמי, יצירתי, אמין ומעמיק. חטיבת החדשות היום נמצאת בשיאה, מכתיבה סדר יום, הודפת כל לחץ וניסיון הפחדה, ונשארת נאמנה לאמת.
"כאן חדשות הוא גוף עיתונאי ענייני, נמרץ, מדויק ומקצועי, הישגי וחסר לאות. עיתונאים ועיתונאיות, עורכים ועורכות, אנשי הפקה, צוותי צילום, צוותים טכניים שעבדו יום ולילה מאז 07 באוקטובר, איבדו חברים, סיכנו חיים, מהם גם תושבי העוטף ומפוני הצפון, והמשיכו בעבודה העיתונאית, גם התחקירית כדי להביא לציבור את היקף האסון ומימדיו, להצביע על סיבותיו, וגם לתת כתף שידורית תומכת ומחבקת בטראומה הגדולה מאז הקמת המדינה.
"הצטרפתי לכאן בשלב ההקמה. ביחד עם אלדד קובלנץ, המנכ"ל דאז, שמינה אותי ושאף למצוינות בכלל תכני כאן, ולצד חבריי בהנהלת החדשות, התפיסה היתה שאנו חייבים את המנדט שלנו לציבור הישראלי, ורק אותו אנחנו משרתים. לאור התפיסה הזאת פעלתי בכל השנים כמנהל החטיבה. 
"אני מודה ליו"ר גיל עומר ולמועצת התאגיד, על האמון והגיבוי לאורך השנים. למנכ"ל גולן יוכפז ולחבריי בהנהלת התאגיד על הסיוע ושיתוף הפעולה. והכי חשוב - אני מודה לעובדות ועובדי כאן חדשות שתמיד יישארו בלבי. עשינו, חברות וחברים, את המירב והמיטב, לפעמים גם טעינו. עכשיו הזמן לצאת לדרך חדשה.
"מקווה ומתפלל שהימים הנוראים יסתיימו במהרה, שהאל ישמור על חיילינו הנלחמים בגבולות הארץ והחטופים ישובו לבתיהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה