טלוויזיה

כאן חדשות הכריזה: אלה העיתונאים שזכו בפרס ההצטיינות

זוכי הפרס על שם אילן רועה הוכרזו היום על ידי חטיבת החדשות בתאגיד, שבחרה לשים השנה דגש על הדסק הצבאי, עם ציון 25 שנה לנפילתו של כתב קול ישראל ברצועת הביטחון
שירה יום טוב |  1
פרס אילן רועה (צילום מיכה לובטון)
חטיבת החדשות של כאן, תאגיד השידור הישראלי הודיעה היום (רביעי) על הענקת פרס ההצטיינות העיתונאית על שם אילן רועה, לחברי הדסק הצבאי של כאן חדשות, בחירה שיש בה סימבוליות מעניינת עם ציון 25 שנה לנפילתו של רועה ברצועת הביטחון בלבנון.
העיתונאים שהועדה הכריזה על זכייתם בפרס לשנת 2023 הם הכתבת והפרשנית הצבאית כרמלה מנשה, הפרשן הצבאי רועי שרון, הכתב הצבאי איתי בלומנטל וכתבת השטחים כרמל דנגור.
הוועדה קבעה שנשות ואנשי הדסק הצבאי הפגינו מקצועיות עיתונאית ואומץ לב בדיווחים בשידור חי משטחי הלחימה, מזירות הקרב בתוך רצועת עזה לעתים תחת אש חיה, ממנהרות חמאס ברצועת עזה  זאת לצד פרסומים בלעדיים בתחום הצבאי ושהכתיבו את סדר היום. כל אחד מהם סיקר את הכוחות הלוחמים מתוך הקרבות בעזה לפחות 4 פעמים, לעתים תחת אש.
השנה מציינים 25 שנה לנפילתו של עיתונאי קול ישראל אילן רועה ז"ל בעת מילוי תפקידו. אילן שימש שנים רבות ככתב הצפון של רשת ב' של קול ישראל ובמסגרת תפקידו הצטרף לשיירה צבאית שנסעה בדרום לבנון בחורף 99. סמוך למוצב כאוכבא ברצועת הביטחון, עלה הרכב שבו אילן נסע על מטען צד. ברכב שהו תת-אלוף ארז גרשטיין, מפקד יחידת הקישור, רב סמל בכיר עמר אבו ריש וסמל ראשון עומר אלקבץ. כל יושבי הרכב נהרגו מהפיצוץ. הענקת הפרס היא מסורת ארוכת שנים שהחלה לאחר נפילתו של רועה ז״ל במטרה לקדם מצוינות עיתונאית ולהנציח את זכרו בשיתוף משפחתו.
ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות: "בשנת ה-25 למותו של אילן רועה ז"ל, טבעי היה שזוכי הפרס יהיו הכתבים שעמדו בקו הלחימה ברצועת עזה. הדסק הצבאי הוא מודל של עבודה עיתונאית מצטיינת בתקופת שגרה ומלחמה, ועבודתם העיתונאית בשטח לצד הדיווחים השוטפים והביקורתיים והידיעות הבלעדיות מהווה השראה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עם רייטינג ששואף ונושק לאפס ! (ל"ת)
    אסף 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור