תקשורת ומדיה

פרס למצוינות בסיקור עיתונאי: מי צפוי לקחת חלק במעמד החגיגי?

הדובר לשעבר מטעם ממשלת ישראל לתקשורת הבינלאומית, יישא את הרצאת האורח בטקס הענקת הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית לשנת 2024 למצוינות בסיקור התפוצות בתקשורת הישראלית.  אות הוקרה מיוחד ע"ש נעמי שמר לתרומה לטיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות יוענק לזמרת אילנית
מערכת ice | 
אילון לוי (צילום ויקיפדיה/ חיים צח,לעמ)
אילון לוי, לשעבר דובר מטעם ממשלת ישראל לתקשורת הבינלאומית, יישא את הרצאת האורח בנושא: "העם עם הגולה: בית לאומי מול חזית לעומתית" – בטקס הענקת הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית לשנת 2024 למצוינות בסיקור התפוצות בתקשורת הישראלית. הטקס יתקיים ביום ראשון, 26 במאי, 2024 במרכז מורשת מנחם בגין, ירושלים בשעה 19:00.
במסגרת הטקס, יוענק אות הוקרה מיוחד ע"ש נעמי שמר לתרומה לטיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות לזמרת אילנית, אחת מאומני הבמה הפופולריות בישראל מאז שנות השישים ועד היום. האות נוסד בשנת 2014 וזכו בו עד היום: נורית הירש, דוד ד'אור, עידן רייכל, דיוויד ברוזה, יהורם גאון, להקת שלוה, דני סנדרסון, שולי נתן והתזמורת הפילהרמונית הישראלית.

אחת מאומני הבמה הפופולריות בישראל מאז שנות השישים ועד היום. אילנית (צילום: אוהד אלימלך)
הזוכים בפרס העיתונאות השנה: אלעד שמחיוף, שליח חדשות 12 לאירופה וכנען לידור, כתב העולם היהודי של  The Times of Israel. לידור זכה בפרס בקטגוריה של העיתונות הכתובה ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי עבור סיקור נרחב במהלך שנת 2023 של מגוון סוגיות שמטרידות את העולם היהודי וקהילות יהודיות בהולנד, טוניסיה וארה"ב. אלעד שמחיוף זכה בפרס בקטגורית העיתונות המשודרת עבור סיקור מעמיק על האנטישמיות הגואה באירופה מאז ה-7 באוקטובר ועבור סדרת ההסכתים שלו "אחד ביום".
הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-32 ברציפות. הפרס מכיר בחשיבות המצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית – הכתובה, המשודרת והמקוונת – על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הפרס מדגיש את חשיבות התרומה של התקשורת לחיזוק הקשר בין ישראל והעולם היהודי – החיוני לחוסן של שניהם – על ידי עידוד סיקור איכותי של התפוצות ויחסי ישראל-תפוצות. הפרס מוענק בטקס רב משתתפים בהשתתפות מרצה אורח מתחומי התקשורת, הממשל או האקדמיה.

הפרס מכיר בחשיבות המצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית – הכתובה, המשודרת והמקוונת. כנען לידור (צילום: באדיבות המרכז העולמי של בני ברית)
הרכב חבר השופטים של הפרס השנה: ד“ר יהודית אורבך, ראש היחידה ללימודי עיתונאות ותקשורת באוניברסיטת בר אילן (לשעבר), יעקב אחימאיר, עורך ומגיש "כאן" 11 (לשעבר) וחתן אות מפעל חיים של הפרס לשנת 2016, אשר וייל, מו“ל ועורך כתב העת ”אריאל“ (1981-2003); סלי מרידור, יו"ר הדירקטוריון, הספרייה הלאומית, לשעבר שגריר ישראל  בארה"ב ויו"ר ההנהלה הציונית והסוכנות היהודית; פרופ' עוזי רבהון, הקתדרה ע"ש שלמה ארגוב ליחסי ישראל-תפוצה, ראש המדור לדמוגרפיה וסטטיסטיקה של היהודים במכון המחקר ליהדות זמננו ע"ש א. הרמן, ראש מכון מלטון לחינוך יהודי למבוגרים, האוניברסיטה העברית בירושלים; העיתונאי יאיר שלג ופרופ‘ גבריאלה שלו, לשעבר שגרירת ישראל באו“ם.
הפרס מוענק ע"ש וולף מטסדורף ז"ל, עורך כתב העת של המרכז העולמי של בני ברית בשפה האנגלית "Leadership Briefing" ועיתונאי ירושלמי יוצא אוסטרליה ואשתו הילדה מטסדורף ז"ל ממובילות העבודה הסוציאלית באוסטרליה ובארץ. אות מפעל חיים מוענק לזכר לואיס וטרודי שידלובסקי ז"ל.

הפרס מוענק בטקס רב משתתפים בהשתתפות מרצה אורח מתחומי התקשורת, הממשל או האקדמיהאלעד שמחיוף (צילום: באדיבות המרכז העולמי של בני ברית)
ארגון בני ברית הוא הארגון היהודי הוותיק והמוכר ביותר בעולם. הארגון פעיל בכ-50 מדינות ומטהו בוושינגטון. המרכז העולמי של בני ברית בירושלים הוקם בשנת 1980 ומשמש כזרוע מדינית של ארגון בני ברית בישראל וכנציגו הרשמי והקבוע בירושלים. המרכז העולמי מתמקד בהידוק הקשרים ישראל-תפוצות. הפרס מוענק בסיוע משפחת מסטדורף, וד"ר דני שידלובסקי חבר בחבר הנהלת המרכז העולמי של בני ברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה