תקשורת ומדיה

ביקורת סרט: "מאדם ווב" – יקום אחד יותר מדי

קשה לשים את האצבע על מה לא עובד עם "מאדם ווב" שעלה בחמישי האחרון. בבסיס הרעיוני שלו סרט עם גיבורת על מרכזית הוא דבר מבורך וחשוב  ובעל פוטנציאל טוב אך נדמה שבמבחן התוצאה אין כל הצדקה לקיום שלו בסרט הזה ולא בכדי. ציון : 1.5 כוכב 

אביב עגיב | 
מאדם ווב (צילום פורום פילם)
"מאדם ווב" מלתכחילה נולד בקומבינה. הוא תוצר שנגזר מהיקום של ספיידרמן אך ללא נוכחתו של "איש העכביש" שמוזכר כך הסרט ותו לא. בדומה לכך, ובמסגרת ההסכם בין סוני לממארוול יצאו גם לפני כן סרטי "ואנום" ו-"מורביוס" שהיו כישלונות קופתיים וביקורתיים וכעת הם יכולים לאמץ לחיקם את "מאדם ווב" שאחרי שכשל בקופות הוא משתייך לערוגה שלהם. 
עלילת הסרט מתרחשת בשנת 2003 שהייתה תור הזהב של גיבורי העל בטרם עידן מארוול ע"ע אשת חתול עם האלי ברי, דרדוויל, אלקטרה ועוד. בבסיס העלילה עומדת קסנדרה (דקוטה ג'והנסון בתצוגת משחק אנמית ונטולת חן), פרמדיקית בעלת כוחות מיוחדים שמתוארים בתחילת הסרט לאחר אירוע משפחתי מכונן.
כשבמהלך משמרת באמבולנס היא עוברת תאונה מטלטלת ומתוודעת לכוחות הטמונים בתוכה אשר במסגרתן היא יכולה לחזות את העתיד – היא חווה חיזיון מטלטל ומבהיל לגבי שלומן של שלוש נערות – סידני סוויני, איזבלה מונר מרקד וסלסט אוקונר. בחופזה ובמהירות היא מחליטה להציל אותן מידיו של הנבל המרכזי – אייזיקיאל (טאהר רחיים, "הנחש") שגם הוא ניחן בכוחות זהים וכל אחד מהניצים ינסה למנוע את תוצאותיו של העתיד לבא שיביא את קיצו.
כיאה לז'אנר שבו מושא הסרט מנסה לשנות את העתיד – מה שמוביל לנסיעה הלוך ושוב בצירי זמן גם כאן ניתן את אלו ניתן למצוא בשפע בצורה שלעיתים מעוררת גיחוך מאחר מאחר והתוצאה נראית כטלאים טלאים וחוסר אינהרנטיות. דבר נוסף שצורם הוא נוכחותן של דמויות המשנה במהלך הסרט.
כל אף אחת מהן לא מבטאת את היכולות שלה ונוכחותן תלושה לחלוטין , מה שמעורר את החשד שהן שם כדי כדי להצדיק את נוכחותן לעוד סרטי המשך אך מעל הכל הן כבולות לתסריט רשלני ומלאכת בימוי לא מספיק מהודקת. דבר  נוסף שפוגם באמינות של הדמות היא העובדה שמדובר באשה מבוגרת בקומיקס המקורי ובסרט היא בחורה צעירה.
יש המון חולות רעות בסרט "מאדם ווב" וקל ואף מפתה להמשיך ולחבוט בו אך מעל כל האצבע צריכה להיות מופנית כלפי מארוול שצריכה להחליט לאן פניה מועדות. לאחר רצף הכשלונות הקופתים שלה היא חייבת להפסיק להתפזר עם כל שלל גיבורי העל הרבים שכל מטרתן היא להוות עוד יקומים מקבילים שבסוף מתרסקים בקופות ופוגעים במוניטין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה