בארץ

נתניהו צריך לחשוש? מבקר המדינה: "הביקורת תהיה נוקבת"

במסגרת המפגש שערך מבקר המדינה עם תלמידי מכינת "מעשה בגליל" אשר פונו מקריית שמונה, חשף מתניהו אנגלמן כי משרדו עורך תהליך ביקורת נרחב על משרד הממשלה.  מבקר המדינה: "נבחן האם המדינה פועלת לצמצם חסמים בירוקרטיים"
מערכת ice |  2
מתניהו אנגלמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אירח היום (חמישי) במשרדו את תלמידי מכינת "מעשה בגליל", אשר פונו מקריית שמונה. במהלך השיחה, אנגלמן מתח ביקורת חריפה על כלל הגופים וציין כי על המדינה מוטלת אחריות רבה בעת הזו: "ישראל מחויבת לכלל לוחמי המילואים ולמשפחותיהם, ובפרט לסטודנטים ולבעלי העסקים הקטנים".
מבקר המדינה אנגלמן הרחיב בדבריו וחשף בפני הנוכחים כי בשבועות האחרונים החל תהליך ביקורת נרחב על התנהלות משרדי הממשלה הנוכחים והגופים הציבוריים מול אזרחי ישראל.
אנגלמן ציין כי בימים אלו, הוא וצוותו את מתווי ההקלות לסטודנטים משרתי המילואים, ובודקים כיצד המוסדות להשכלה גבוהה מיישמים זאת. בין ההצעות שהזכיר, אנגלמן דיבר על אפשרויות של פתיחת סמסטר קיץ ללא תשלום נוסף, התאמות לימודיות וסיוע כלכלי.

 
בעקבות כך, ציין אנגלמן: "נבחן האם המדינה פועלת לצמצם חסמים בירוקרטיים בתשלום תגמולי המילואים ופיצויים בגין הפסד שכר, האם התשלומים מגיעים בזמן ואיזה מענה ניתן לאנשי מילואים העובדים במשרה חלקית".
על פי מבקר המדינה, הביקורת תכלול את הענקת הסיוע הכלכלי שהובטח לעסקים הקטנים שנפגעו קשות מפרוץ המלחמה, בדגש על עסקים של משרתי המילואים ונשותיהם.
אנגלמן הדגיש בפני הנוכחים כי הביקורת כלפי בעלי האחריות תתבצע באופן יסודי: "הביקורת שהחלה תהיה מעמיקה ונוקבת ותיערך על כל הדרגים  - המדיני, הצבאי והאזרחי  כדי לתת מענה מקיף לשאלות המייסרות את אזרחי ישראל מאז הטבח בשמחת תורה השבעה באוקטובר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקבר המדינה
    מזיג 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש שלא עשה דבר מאז שמונה לתפקיד, עושה היום קולות של נמלה עמלנית כדי להצדיק את דרישתו לכוחות הביטחון ולא לממשלה.
    סגור
  • 1.
    אולי נתניהו צריך לקבל צלש על ניהול מעולה של מצב מסובך?
    יקי 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תתקנו את האמור הכל חייב להיבדק בלי הגעה למסקנות ופירסום מסית בטרם עת.
    סגור