בארץ

מבקר המדינה משיב לרמטכ"ל: "לא מספיק שצה"ל יחקור את עצמו"

מתניהו אנגלמן הגיב לפניית הרמטכ"ל שביקש לדחות את פתיחת הביקורת בזמן המלחמה: "לביקורת המדינה אין כל כוונה להפריע לצה"ל במאמץ המלחמתי. כולם עומדים לביקורת כולל ראש הממשלה"
מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום מסך חדשות כאן 11)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שיגר הערב (חמישי) מכתב לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בו השיב לפנייתו לדחות את תחילת הבדיקה של משרד מבקר המדינה בנושא מחדלי השביעי באוקטובר. 
לדברי אנגלמן, כלל הגורמים הבכירים והגופים הממשלתיים הרלוונטיים עומדים לביקורת - החל מראש הממשלה, דרך דרג השרים והקבינט המדיני-ביטחוני וכלה במשרדי הממשלה והגופים הציבוריים.

 "כפי ששבתי והצהרתי בעבר, לביקורת המדינה אין כל כוונה להפריע לצה"ל במאמץ המלחמתי", הוסיף. "החל מהשבוע הראשון שלאחר ה-7.10 ועד היום, צוותי הביקורת במשרד מבקר המדינה קיימו עשרות רבות של סיורים בשטח תוך קיום מאות פגישות עם גורמים שונים. סיורים ופגישות אלו הובילו לגיבוש רשימה מפורטת של ליקויים וכשלים משמעותיים בנוגע לטיפול הממשלתי בעורף האזרחי. רשימת הכשלים הועברה בזמן אמת לראש הממשלה לצורך תיקון מידי.
"במשך התקופה הזו, הנחיתי את כלל צוותי הביקורת במשרד מבקר המדינה שלא לקיים סיורים בבסיסי צה"ל ופגישות עם גורמים בצה"ל על מנת שלא להסיט את הקשב של צה"ל מהמלחמה".
עוד הדגיש אנגלמן במכתבו כי לאחר למעלה מ-100 ימי לחימה בהם צה"ל עבר לשלבי לחימה שונים, הכשלים החמורים שהובילו לאירועי ה-7.10 מחייבים בדיקה עמוקה ונוקבת של ביקורת המדינה על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי.
 
"כל עוד הלחימה הייתה בעצימות הגבוהה ביותר נמנעתי מפתיחה בפועל של הביקורות במערכת הביטחון", הוסיף אנגלמן, "תחת זאת הודעתי שהביקורות ייפתחו בהתאם להתפתחות המלחמה תוך התחשבות במצב המלחמה והתפתחויות עתידיות אפשריות".
אנגלמן ציין גם כי אין כוונה בעת הזו להיפגש עם גורמים בצה"ל הנמצאים בלחימה, והוסיף: "מינוי צוות הבדיקה החיצוני על ידך מעיד על כך שאכן סברת כי צה"ל מסוגל להפנות קשב לבדיקת המחדלים בעת הזו... ברור לכל כי אין להסתפק בכך שצה"ל יתחקר את עצמו על כשלים בהם היה מעורב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה