בארץ

תושבי עזה יעברו למצרים? ההצעה של רה"מ נתניהו למנהיגי העולם

על פי דיווח הוושינגטון פוסט, ראש הממשלה פנה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבקשה להפעיל לחץ על א-סיסי לקלוט למדינתו פליטים פלסטינים. בהמשך, פנה בסוגיה ככל הנראה גם לעמנואל מקרון ולרישי סונאק. ראשי המדינות סירבו, בישראל הכחישו ובקהיר הבהירו: "אין לנו אינטרס למלא תפקיד כלשהו בעקירה ההמונית"
מערכת ice |  1
פליטים פלסטינים בחאן יונס, רצועת עזה (צילום עטייה מוחמד/ פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ימים ספורים לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר בבקשה להפעיל לחץ על נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לקבל לשטח מדינתו פליטים פלסטינים, כך דווח הלילה (בין חמישי לשישי) בוושינגטון פוסט.
נתניהו פנה בהמשך גם לנשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק. כששני המנהיגים דחו את פנייתו על הסף. בוושינגטון פוסט תואר כי סירובו של ביידן לבקשת נתניהו היא דוגמה להבדלים בין הגישות של השניים בסוגיות מרכזיות סביב המלחמה ובשאלת רצועת עזה.
בעוד ביידן מתעקש כי על הרשות הפלסטינית לקחת אחריות על רצועת עזה אחרי המלחמה, נתניהו מתנגד לכך בתוקף, בין היתר בהצהרות פומביות ותקיפות. נתניהו פנה בנושא הפליטים העזתים גם לראש ממשלת בריטניה סונק ולנשיא צרפת מקרון במהלך ביקוריהם בישראל, כך לפי שלושה דיפלומטים ובכיר בישראל. 

"אין לה אינטרס לקבל פליטים פלסטינים". רה"מ נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
שני המנהיגים סירבו להצעה, בעוד גורמים בישראל רואים חשיבות בבקשה, הוסיפו בוושינגטון פוסט. בעיתון נכתב כי מצרים מצידה הבהירה "שאין לה אינטרס לקבל פליטים פלסטינים ולמלא תפקיד כלשהו בעקירתם ההמונית". גורם רשמי ישראלי חידד כי "הטענה שישראל מנסה לדחוף את העזתים החוצה ואל מצרים היא שקרית".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חלומות באספמיא של אבו יאיר מלאך החבלה הגדול בהיסטוריה ! (ל"ת)
    שמיר 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור