בארץ

חרבות ברזל, היום ה-76: אזעקות בצפון, מטחים למרכז

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם, ‏8 חיילים נוספים נפצעו קשה. מקורות בארגוני הטרור הפלסטיניים ל"אל-ערבי אל-ג'דיד": "דוחים את ההצעה הישראלית להודנה של 7 ימים"
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
עוד בוקר קשה ברצועת עזה למרות הפקת הלקחים מאירועים קודמים במלחמת 'חרבות ברזל' שנכנסת ליומה ה-76 היום (חמישי). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ולא מעט חיילים משלמים בחייהם.

שר ההגנה של אוסטרליה ריצ'רד מרלס הודיע שהם לא ישלחו ספינת מלחמה למבצע "שומר השגשוג" נגד החות'ים, ויסתפקו בהצבת שישה אנשי צבא באזור. לדבריו, על אוסטרליה להתמקד בבעיות שבאזורה "המיידי"
מקור דיפלומטי אמריקני אמר ל-CNN שבעיות מרכזיות בטיוטה שנותרו במשא ומתן הן המונח "הפסקת הלחימה" והקריאה לאו"ם "להקים מנגנון ניטור ברצועת עזה עם כוח האדם והציוד הדרושים, בסמכותו של מזכ"ל האו"ם". הסכמה על נוסח הצעת ההחלטה עשויה לזכות אותה בתמיכת ארה"ב או בהימנעותה, מה שיאפשר לה לעבור
‏מקורות בארגוני הטרור הפלסטיניים ל"אל-ערבי אל-ג'דיד": "דוחים את ההצעה הישראלית להודנה של 7 ימים. כל הצעה שלא כוללת הפסקת אש מוחלטת היא חסרת ערך. ההדלפות בתקשורת הישראלית והאמריקנית נועדו להקל את הלחץ על ממשלת ישראל".
‏בחיזבאללה גם קיבלו אחריות לירי טילים לעבר חורשות בירנית בתגובה על כך שישראל הבעירה את חורשת א-ראהב. בהודעה נאמר כי חיזבאללה לא יתרשל בהגנה על הכפרים והעיירות הלבנוניות וישיב עין תחת עין על הפעולות התוקפניות נגדם. אוגדת יו"ש ביצעה הלילה מעצרי מבוקשים בנפת חברון, והחטיבות המרחביות עציון ואפרים.
07:00: דובר צה"ל הותיר לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סמל לביא גיהסי (Lavi Ghasi), בן 19, מחשמונאים, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, סגן יעקב אליאן (Yaacov Elian), בן 20, מרמת גן, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כמפקד כיתה בבא"ח גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, סגן עומרי שורץ (Omri Shwartz), בן 21, משדמות דבורה, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כלוחם בסיירת צנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
נוסף על כך, צה"ל הודיע כי שמונה חיילים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועה, בהם קצין ושני צוערים שנפצעו בקרב שבו נהרגו עומרי שורץ ויעקב איליאן. כמו כן, נפצעו באורח קשה שני חיילים מחטיבת הנח"ל, חייל מיחידת עוקץ, קצין שריון בגדוד 532 וחייל שריון בגדוד 9218.
08:45 הירי לעוטף חודש וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה בנירים, נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או על נפגעים.
09:05 דובר צה"ל מעדכן כי צה״ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר ישראל במהלך הלילה ובשעות הבוקר, מטוס קרב של חיל האוויר וכלי טיס של צה״ל תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל אמש. כמו כן, הכוחות תקפו בארטילריה בשטח לבנון. בהמשך להתרעות בצפון הארץ אמש, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה״ל תקף בארטילריה את מקור הירי.09:55 דובר צה"ל, מעדכן כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שמונה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. הכוחות עצרו במהלך הלילה 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שמונה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. הלוחמים עצרו מבוקש בכפר צידא שבמנשה. במקום אותרו והושמדו מטענים מאולתרים, וחומרים להכנת מטענים. בדיר אל עצון שבגזרת החטיבה מצאו חלקי נשק ותחמושת.
בכפר רוג׳יב שבשומרון עצרו הלוחמים שני מבוקשים, איתרו והחרימו שני אקדחים, M-16, תחמושת וחלקי נשק. בנוסף, בעיר חברון אותרה תחמושת ובכפר דהרייה שביהודה אותרו והחרמו 11 רכבים בלתי חוקיים.

אמצעי הלחימה שהוחרמו, צילום באדיבות דובר צה"ל.
המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה  נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,420 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,210 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
10:19 הירי לעוטף נמשך וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה בניר עוז ומגן.
11:39 התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ ניר עוז שבמועצה האזורית אשכול. מדובר בהתרעה השלישית על ירי מעזה היום, אחרי יותר מיממה של שקט.
11:44 שני טילי נ"ט נורו לפני זמן קצר לעבר המרחבים דובב ואביבים בצפון הארץ, צה"ל תוקף באש את מקורות הירי.

פגיעת הטיל בצפון, שימוש לפי סעיף 27 א'.
11:59 אזעקת צבע אדום נשמעה באזור עוטף עזה בישובים פרי גן, סופה וניר יצחק. נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או נפגעים. 
12:13 התראה בגין חשש לחדירת  כלי טיס עוין נשמעה באזור קו העימות שבגליל העליון בישובים: שניר, ע'ג'ר, שאר ישוב, דפנה, הגושרים וקיבוץ דן.
13:18 אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה נחל עוז. נכון לעכשיו לא דווח על נפגעים או נפילות.
13:26 אזעקת צבע אדום נשמעה אזור מערב לכיש ואזור תעשייה הדרומי אשקלון. נכון לעכשיו לא דווח על נפגעים או נפילות. 
13:28 אזעקת צבע אדום נשמעה בשפלה בישובים: נטעים, בית חנן , גן שורק בית עובד, אירוס  עיינות, פארק תעשיות פלמחים, נס ציונה וראשון לציון - מזרח ובאזור לכיש בכפר הנגיד. נכון לעכשיו לא דווח על נפגעים או נפילות. 

רסיס רקטה בהרצליה שימוש לפי סעיף 27 א'.
13:35 אזעקות נוספות הופעלו בתל אביב, בני ברק, רמת גן, פתח תקווה, ראשון לציון, הרצליה, הוד השרון, רמת השרון, רעננה, כפר סבא, אשקלון ונס ציונה.
15:31: אזעקה נשמעה במושב מרגליות שבגבול לבנון, לא דווח על נזק או נפגעים
20:40: אזעקות נשמעו בגבול לבנון ביישובים ברעם, אביבים ויראון בעקבות חשד לחדירת כלי טייס עוין, עד כה לא דווח על נפגעים
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגיע הזמן להוריד על החמאס פצצת סופרנובה ולחסל אותו. (ל"ת)
    עמית 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חייל
    למחוק ולספח 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור