בארץ

הרפורמה בחקלאות תבוטל? זו ההחלטה שקיבלו נתניהו וסמוטריץ'

למרות ניסיונות להפחתת יוקר המחירים של הפירות והירקות באמצעות הורדת מכסי ייבוא והרפורמה שהחלה בחקלאות במהלך ממשלת בנט-לפיד והופסקה עקב חוסר תקציב בממשלה הנוכחית, החליטו ראש הממשלה ושר האוצר לבטל אותה לחלוטין
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ ונתניהו (צילום טוויטר ושמוליק גרוסמן)
במשך השנים האחרונות עבדו בממשלות לנסות ולהביא לשינוי במחירי הפירות והירקות שנותרו גבוהים. ממשלת בנט-לפיד החלה ברפורמה בחקלאות אך הממשלה הנוכחית הפסיקו אותה בגלל חוסר בתקציב המדינה. כעת החליטו נתניהו וסמוטריץ' לבטך אותה לחלוטין, למרות שרפורמה זו קשורה בקשר ישיר להורדת יוקר המחיה בישראל.
כזכור הרפורמה שהעבירה הממשלה הקודמת נועדה להילחם ביוקר המחיה בתחום הפירות והירקות זאת לאחר מאבק ארוך שנים בתחום. ממשלת בנט-לפיד החליטה להפחית את המכסים שנועדו להגביל את יבוא הפירות והירקות במטרה ליצור ביקוש ולהקשיח את התנאים של החקלאות המקומית. במקום מכסים אלה החקלאים היו אמורים לקבל תמיכה ממשלתית של 2 מיליארד שקלים.

מטרת הרפורמה הייתה לייצר תחרות וגיוון מקורות האספקה של מוצרי החקלאות, זאת מאחר ומשרד האוצר סיפק פרטים לפיהם, קצב עליית מחירי הפירות והירקות בישראל גבוה בהשוואה לשאר המדינות בעולם, מה שגרם לירידה בצריכה. החקלאים התנגדו לקיומה של הרפורמה ודרשו הגדלת היקף התמיכה של המדינה בחקלאות המקומית. בשיחות עם החקלאים נקבע כי חלק מהמכסים יופחתו בשנת מיידית, כלומר בשנת 2022 והשאר עד 2026, דבר שכאמור עכשיו כבר לא יקרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שתפו סרטון שכל מילה בו היא אמת צרופה -
    רק אמת 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://twitter.com/i/status/1736727718731927722
    סגור