בריאות

גפני: "המדינה פועלת כמדינת עולם שלישי בנוגע לארגונים מצילי חיים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הפתיע בדיון על תקצוב מד"א, זק"א, איחוד הצלה ועוד: "אני רואה בכך שלא הכנסנו את הגופים האלה לבסיס תקציב המדינה ככישלון אישי"
מערכת ice | 
משה גפני (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
הבוקר (שלישי) התקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא תקצוב גופים רפואיים תומכי לחימה, בהם מד"א, זק"א, איחוד הצלה, יד שרה, עזר מציון ועזר למרפא.
מנכ"ל זק"א דובי וייסנשטרן סיפר כי בשביעי באוקטובר טיפלו מתנדבי הארגון תחת אש במאות גופות, וחלקם נזקקים מאז לטיפול פסיכיאטרי, והוסיף כי התחנן לקבל תוספת של 5 מיליון שקל כדי לחדש מלאים, אך נדחה.

חברי ועדת הכספים הסכימו לגבי הצורך להסדיר את מעמדם של הגופים בתקציב המדינה, ויו"ר הוועדה משה גפני הפתיע כשאמר: "אני רואה בכך שלא הכנסנו את הגופים האלה לבסיס תקציב המדינה ככישלון אישי".
 
עוד אמר גפני בתום הדיון: "לאור ההסכמה של כלל חברי הוועדה וחברי הכנסת והמצב בו אין תמיכה תקציבית בגופים הללו, אנחנו מבקשים כמה דברים: קודם כל אני מבקש ממשרד האוצר, הכסף שהוקצה עבורם, הם זקוקים לו, תשחררו אותו באופן מידי. דבר נוסף, יגיע התקציב ל-2023, אבקש להכניס את הגופים האלה לבסיס התקציב. אני מקים צוות בוועדה, אדבר גם עם יו"ר ועדת הבריאות.
*אני מבקש להסדיר בחקיקה מה מדינת ישראל מבקשת לעשות עם כל גופי החירום", סיכם גפני, "מדובר בפעילות שהמדינה לא מסוגלת לעשות לבדה, היא משתמשת בכל הגופים האלה ואין להם בכלל מעמד חוקי. אני מבקש ששר הבריאות יקים צוות לעגנם בחוק, לא יכול להיות שהמדינה תפעל כמו מדינת עולם שלישי בנוגע לארגונים מצילי חיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה