בארץ

החטופה יוכבד ליפשיץ: "המדינה לא שמה בעדיפות ראשונה את החטופים"

לאחר שבועיים, החטופה יוכבד ליפשיץ ששוחרה משבי חמאס, עדיין מתקשה להמשיך הלאה בעוד שבעלה עוד מוחזק בשבי ורבים ממכריה נרצחו. ליפשיץ מבקרת את הממשלה ואומרת: "התנאים קשים מאוד וכל יום הוא קריטי - מרגישה שהמדינה לא שמה בעדיפות הראשונה את החטופים"

מערכת ice |  1
יוכבד ליפשיץ (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
שבועיים לאחר ששוחררה החטופה יוכבד ליפשיץ בת ה-85 משבי חמאס בעזה, בנה יזהר ליפשיץ מספר שהיא מתקשה להתאושש מאותה חוויה מטלטלת אותה עברה ומספרת כי: "היא מתקשה מאוד לחיות עם הידיעה שבעלה עדיין חטוף בעזה. חוסר אונים מאוד גדול. אימא אומנם השתחררה, אבל היא גילתה מציאות קשה: בית שרוף וקהילה שחוטה לגמרי. הפרידו את אימא ואבא בכוח ברגע שמחבלי חמאס הוציאו אותם מהממ"ד. אבא שלי החזיק את הידית של הממ"ד בכל כוחו, אבל המחבלים ירו לכיוון הדלת ופתחו אותה. זה היה הרגע שבו הם נפרדו".
בנה של יוכבד ליפשיץ, יזהר ליפשיץ מספר כי למרות שמצבה הפיזי משתפר, מצבה הנפשי מתערער: "היא לגמרי חיה את הבונקר ואת החטיפה שלה לעזה. כל הזמן היא מספרת לנו מה היה במנהרות. יום יום היא מדברת עם משפחות החטופים שהיו יחד איתה בתוך הבונקרים, מספרת להם סיפורים ומעדכנת עד כמה שהיא יכולה במצבם. זה העיסוק המרכזי שלה לאורך היום: לדבר עם משפחות של חטופים שהיו יחד איתה ולספר להם כל מה שהיא יודעת".
כאמור, בימים אלו נפגשת יוכבד ליפשיץ עם משפחות החטופים ומספרת את שאירע לה במשך 17 ימים בהם הוחזקה על ידי חמאס במנהרות התת-קרקעיות יחד עם חטופים נוספים.  לצד זאת, היא מביעה את עמדתה כלפי התנהלות הממשלה בימים אלו וטוענת כי הפקירו אותם.
בנה יזהר ליפשיץ מספר כי ליבה עם החטופים ששוהים בשבי חמאס: "התחושה הכי קשה שלה זה שלא משחררים את החטופים, שלא מבינים כמה זה קשה מה שעובר עליהם. אם החטופים יחזרו, הם עלולים לחזור לא שפויים מתוך התופת הזו ולכן כל יום שעובר הוא קריטי להישרדות הנפשית שלהם. התנאים קשים מאוד ואלו שיחזרו ייחשפו למציאות קשה מאוד. החטופים יגלו שהרבה מבני המשפחה שלהם נרצחו, שהקיבוץ כולו שרוף והקהילה מפורקת. אימא שלי לא מצליחה להבין איך להתמודד עם זה פיזית ונפשית. היא עושה את זה הכי טוב שהיא יכולה אבל היא מרגישה שהמדינה לא שמה בעדיפות ראשונה את נושא החטופים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרמת מחיר השחרור.
    מיכה 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקושים מיותרי והפגנות, רק מעלים את מחיר השחרור.
    סגור