רכילות עסקית

לא כולם מרוצים ממתווה הפיצויים לעסקים: "השוואה מעוותת"

הדרך להגיע להסכמות בנושא מתווה הפיצויים לעסקים, בגין ההפסדים שחוו מאז פרצה המלחמה לא הייתה פשוטה, אך בתום מספר ימי דיונים הוחלט על מתווה מוסכם. יו"ר פורום העסקים הקטנים הגיב בחריפות לתנאים
מערכת ice | 
ישיבת ועדת הכספים (צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של חבר הכנסת מיהדות התורה משה גפני, אישרה הערב (רביעי) בתום מספר ימי דיונים, את מתווה הפיצוי לעסקים קטנים ובינוניים, בעקבות ההפסדים שלהם בשל המלחמה.
על פי המתווה שהוסכם, תנאי הסף לכניסה למתווה וקבלת המענקים להמשכיות עסקית הוא פגיעה של מעל ל 25% בחודש לדיווח חד חודשי, או  12.5% לדיווח דו חודשי, ומחזור שנתי עד 400 מיליון שקל. בנוסף תנאי סף הינו מחזור של מעל 12 אלף ש"ח בשנת  2022, שנועד למנוע מתן מענקים לעסקים שנסגרו בפועל אך לא רשמי. בנוסח החוק  המקורי הועמד המחזור על 18 אלף שקל, אך לדרישת הוועדה ולמניעת פגיעה בעסקים קטנים במיוחד הוא הופחת.
היועץ האסטרטגי יוסי לוי, יו"ר פורום העסקים הקטנים, בהגיב לאישור המתווה ואמר:  "ההשוואה לאוקטובר שעבר, שרובו היו ימי חגים, מעוותת ולא הוגנת. צריך לעשות את החישוב לפי השבועיים האחרונים של אוקטובר אשתקד ולא כל אוקטובר. שנית, חישוב הפיצוי צריך להיות לפי השכר בפועל ולא לפי השכר הממוצע."
 
עוד הוסיף ואמר לוי: "כמו כן, מענק לעסק עם מחזור של עד 10 אלף עומד על 3300 שקל בלבד, זה מעט מדי. ודבר אחרון, אין צורך בטופסולוגיה מיותרת שזורקת אנשים שמיואשים מהמערכת החוצה. לרשות המיסים יש את כל המידע ואפשר להעביר את הכספים אוטומטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה