בארץ

תלמידים התעטפו בדגל ישראל וננזפו ע"י המנהל: "נתפס כאקט לאומני"

שלושה תלמידים שהגיעו לתיכון עירוני ד' בתל אביב כאשר הם עטופים בדגל ישראל, ננזפו על ידי המנהל אורי לס שאמר: "האקט עלול להיחשב לאומני ופוגעני"
מערכת ice |  1
דגל ישראל (צילום shutterstock)
עימות מוזר על רקע המלחמה, התרחש היום בין מנהל בית הספר אורי לס לשלושת תלמידיו בתיכון עירוני ד' בתל אביב. העימות החל בשל הגעת שלושת התלמידים לתיכון כאשר הם עטופים בדגל ישראל - כאשר המנהל לס התנגד לאותה התנהגות וטען כי מדובר במסר לאומני ופוגעני.
כאמור, לאחר שהתעטפו התלמידים, זימן המנהל את השלושה לשיחה יחד עם תלמידים אחרים  שהתלוננו עליהם בטענה שזהו "אקט לוחמני" כאשר בסופו של דבר אלו בחרו שלא להגיע לשיחה. המנהל לס התנגד למעשיהם של שלושת התלמידים בשיחה וטען כי התעטפות בדגל ישראל עלולה להיחשב לאומנית ופוגענית.

אותו אירוע יצר סערה בקרב הורים רבים שלא הסכימו עם התנגדותו אך המנהל סיפר כי החליט לקיים שיחה בשל תלונות רבות מצד תלמידים ועובדים: "מספר תלמידים ועובדים ראו את ההתעטפות בדגל ישראל כאקט פוגעני, ולכן היה לי חשוב לשוחח עם התלמידים על המשמעות והתחושות שעלו מהאקט שלהם. קיימתי שיחה עם שלושת התלמידים כאשר ההתעטפות בדגל הייתה הנושא, ואני זה שיזמתי אותה לאחר הפניות שהגיעו".
עוד הוסיף לס כי "השיחה הייתה פתוחה וערכית, ולא עסקה ב'מה מותר ומה אסור''. לא שללתי מהם את האפשרות להתעטף בדגל ישראל, אלא הסברתי להם שהפעולה הזה נתפסה בעיני תלמידים ועובדים בבית כאקט לאומני ופוגעני. אחד התלמידים אפילו הסכים איתי". בנוסף ציין לס כי באותה שיחה חשב יחד עם אותם תלמידים לרכוש דגלי ישראל לתלמידים בציון חודש לטבח, כמסר מפייס.
אחת האמהות שהתנגדו להתנהגותו של לס סיפרה כי "בעבר היו תלמידים שהגיעו לבית הספר עטופים בדגלים של פלסטין", אמרה האם. מעניין למה לא הפריע לו אז. מותר להתעטף בדגלי ישראל בהפגנות בקפלן, ומותר להתעטף בדגלי ישראל במלחמה. זה אף פעם לא לאומני ואף פעם לא פוגעני". ממשרד החינוך נמסר כי "הנושא בבדיקה מעמיקה מול המחוז ובית הספר. מדיניות המשרד היא עידוד הצגת והנפת דגל הלאום, על אחת כמה וכמה בעת מלחמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואוניברסיטת תל אביב דגלי באלסטין זה סבבה (ל"ת)
    חמאס זה כאן 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור