השוק

בכירי המשק לרה"מ נתניהו: "לבטל את הכספים הקואליציוניים"

על רקע הסערה המתחוללת במערכת הציבורית, כ-200 אנשי פורום העסקים בפנייה נחרצת: "מאות עסקים ומשקי בית קורסים, זה הזמן למנוע אסון ארוך טווח". לדבריהם, יש להפעיל באופן מיידי את כלל המענקים שהובטחו ללא ביורוקרטיות. בנוסף, להבטיח כי כל הכספים יוסטו לטובת מניעת "פגיעה בלתי הפיכה" בכלכלה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
לאור קריאת כל הצמרת העסקית ורבים בקרב המערכת הפוליטית להסית את הכספים הקואליציוניים שהוקצו לטובת החרדים והציונות הדתית, למען המאמץ הלאומי בימים אלה במלחמת עזה, כ-200 בכירי המשק פנו היום (ראשו) בקריאה דחופה לרה"מ בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמטוריץ'.
לדבריהם, יש להפסיק את מתן הכספים הקואליציוניים, לשנות את סעיפי התקציב ולאפשר תמיכה מוטת צמיחה כבר עכשיו. "אנו חברי פורום העסקים, שמורכב מראשי כ-200 חברות הגדולות במשק, שמהוות יחדיו את רובו המכריע של הכלכלה הישראלית", כתבו הבכירים. "אנו קוראים לנקיטה בצעדים מידיים מצד הממשלה, לשם הבטחת חוסנו הכלכלי של העורף - חוסן שהוא תנאי הכרחי לניצחון במלחמה שנכפתה עלינו". 
על המכתב חתומים ליאורה עופר, הראל ויזל, דנה עזריאלי, יואב דופלט ועוד רבים נוספים. "למרות שאנו מצויים כבר חודש בתוך המלחמה, טרם הושקה תכנית כלכלית משמעותית לתמיכה במשק ובעיקר בעסקים ובמשקי הבית שנפגעו", כותבת הקבוצה. "מרבית ההצהרות, טרם הפכו למעשים, ובינתיים מאות עסקים קורסים וכך גם משקי בית. הגיע הזמן לעצור דיבורים ולהתחיל מעשים" .
 

"יצירת ודאות מיידית בתנאים הקשים של המלחמה, עבור העסקים - קטנים כגדולים - כמו גם עבור משקי הבית, הינה הכרחית. כל השתהות ביישום צעדים משמעותיים גוררת נזקים בלתי הפיכים שייקח תקופה ארוכה לשקם, גם אחרי המלחמה. עדיפה תכנית טובה אך לא מושלמת שתיושם באופן מיידי וללא ביורוקרטיות מיותרות, על פני תכנית מצוינת שייקח זמן ליישמה". 
 
"זה הזמן לשינוי יסודי ומיידי בסדר היום התקציבי", כתבו הבכירים, "לשם מניעת אסון כלכלי ארוך טווח. יש להסיט את כל התקציבים הקואליציוניים וכל תקציב אחר שאינו קשור לניהול המלחמה ותמיכה במשק, אך ורק למטרות מימון המלחמה וחיזוק כלכלי של העורף - עסקים ומשקי בית תוך התמקדות ביצירת צמיחה ארוכת טווח".. 
לאור זאת, קוראים בכירי המשק לראש הממשלה ולשר האוצר להודיע על יציאה לדרך של כל המתווים. "אלו שהופעלו בקורונה, ובנוסף הפעלה מיידית של כלל המענקים עליהם התחייב שר האוצר. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר להנחות שכלל התמיכות, ההטבות, ההלוואות בערבות מדינה ויתר הצעדים ייושמו באופן מיידי, החל מהיום, ללא ביורוקרטיות או ועדות או תהליכים אחרים שנזקם עולה לאין שיעור על תועלתם, לבטח בתקופה שבה יצירת ודאות מסוימת הינה המטרה החשובה ביותר".
את מכתבם סיכמו בדרישה: "אנו מפצירים בראש הממשלה ובשר האוצר להודיע לאלתר על ביטול כל התקציבים הקואליציוניים ואלו שאינם קשורים במלחמה והסטת מלוא התקציבים למניעת פגיעה בלתי הפיכה במשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה