בארץ

פדרציית ניו יורק למען מפוני העוטף: השקיעה למעלה מ-120 מיליון שקלים

פדרציית ניו יורק, הארגון הפילנתרופי הגדול בעולם העביר סיוע חירום של מיליוני שקלים לטובת מפוני עוטף ישראל באילת וים המלח. מדובר בסכום המוערך ביותר מ-120 מיליון שקלים
מערכת ice | 
פדרציית ניו יורק (צילום פדרציית ניו יורק)
פדרציית ניו יורק, הארגון הפילנתרופי הגדול בעולם, השקיעה בשבועיים האחרונים יותר מ-120 מיליון שקל (מתוך חצי מיליארד!) בחיזוק העורף ויישובי הדרום, עוטף ישראל וקו העימות בצפון, בתי החולים הקדמיים ושלל ארגוני סיוע, חירום וביטחון.
העיר אילת כמעט שילשה את תושביה בימים האחרונים, לאחר שרבבות מפוני עוטף ישראל הצטרפו ל-50 אלף תושבי העיר. מנכ"ל פדרציית ניו יורק בישראל, איציק שמולי נפגש בימים האחרונים עם ראש עיריית אילת, אלי לנקרי ועם מפוני ניר עוז ויישובים נוספים, המשוכנים במלונות בעיר.
במלונות ים המלח, פגש שמולי את קהילות בארי וחולית. אורן זבדה ממובילי הקהילה בקיבוץ חולית: "יש לנו חוסן, אבל לא לאורך זמן. אנחנו מחבקים את הנפגעים, בראש ובראשונה הצעירים שנותרו יתומים, ומחוייבים להבטיח את עתידם. גם מי שהם לא רצחו או חטפו – הם השמידו את הבתים והמטעים שלנו, את מבני הציבור והתעשייה. ייקח לנו זמן ונצטרך סיוע כדי לשקם את זה – אבל אנחנו נחושים לחזור לשם!".
מנכ"ל פדרציית ניו יורק, איציק שמולי: "ראשי הרשויות והקהילות, הם הכתובת המרכזית לטיפול באתגר האזרחי בימי המלחמה, כאשר אנחנו תומכים במקביל בארגונים ועמותות הסיוע. כמה ימים אחרי פגישתנו עם רה"ע, אלי לנקרי והמפונים – כבר הזרמנו להם סיוע של כ-3 מלש"ח וזו רק ההתחלה. אני מתחייב כי נמשיך ללוות אותם, בכל מקום שינסו לפגוע בנו, שם נהיה כדי לתמוך ולחזק!".

במסגרת סיוע חירום, העבירה פדרציית ניו יורק, סכום של כ-16 מיליון ₪ לבתי חולים בדרום ובצפון (מיוספטל באילת ועד המרכז הרפואי זיו בצפת), לצד תמיכה משמעותית גם למד"א, איחוד הצלה וזק"א. לאור המתיחות בצפון הארץ, הקצתה פדרציית ניו יורק עוד כ-10 מיליון ₪ ליישובי גבול הצפון - מהגולן והחרמון, דרך מטולה וקריית שמונה ועד נהריה. גם שם מועברת תמיכה נוספת לארגוני מסייעים כמו השומר החדש ועמותות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה