בריאות

מגפה חדשה בדרך? אדם שחזר מתאילנד אובחן בנגיף קטלני

משרד הבריאות: התקבל דיווח על אדם שחזר באמצע ספטמבר ונדבק במהלך הטיול בקדחת דנגי. עם זאת, גורמים מרגיעים כי אין העברה של הווירוס מאדם לאדם. המחלה מאופיינת בחום, הקאות, כאבי שרירים ומפרקים ופריחה
מערכת ice | 
בדיקות קורונה (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
ימים ספורים לאחר שאותר חולה ישראלי תושב כוכב יאיר שחזר ממרכז אמריקה כחולה במחלה, משרד הבריאות מעדכן הערב (שלישי) כי התקבל דיווח על אדם שחזר מתאילנד באמצע ספטמבר ונדבק במהלך הטיול בקדחת דנגי. החולה מרגיש טוב וגורמים במשרד מדגישים כי אין העברה של הנגיף מאדם לאדם.
בעקבות האבחון ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה, תבוצע לפי הנוהל הדברה באזור מגוריו של החולה, על מנת להדביר את היתושים בסביבה וכך להקטין את הסיכון האפשרי להעברת הנגיף. נגיף הדנגי, הגורם לקדחת הדנגי, מועבר על ידי עקיצות יתושים הנפוצים באזורים שונים בעולם לרבות אסיה, אפריקה, דרום ומרכז אמריקה ואיי הקריביים והאוקיינוס השקט. בישראל, לא תועדה עד היום העברה מקומית של המחלה.

המחלה מתבטאת לרוב כמחלת חום המלווה בכאבי ראש, הקאות, כאבי שרירים ומפרקים עזים ופריחה החולפת מעצמה לאחר 2 עד 7 ימים. במקרים חריגים המחלה עלולה לסכן חיים, והטיפול המוצע בה הוא מסוג תומך בלבד. ​​​​​​​​​​​​​​הנגיף משתייך למשפחה גדולה של נגיפים שכוללת בתוכה, גם את נגיף מערב הנילוס​, הקדחת הצהובה, הזיקה וקדחת המוח היפנית. בעשורים האחרונים ישנה עלייה חדה במספר חולי הדנגי בעולם, וכבר לא מדובר רק במחלת טבע וג'ונגלים אלא במחלה שנפוצה גם בערים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה