משפט

העסק פתוח בשבת? העיר שעושה מיליונים מחלקת קנסות

בדיקה חדשה של המכון הישראלי לדמוקרטיה מצאה כי עיריית תל־אביב מובילה בחלוקת קנסות בגין פעילות של עסקים בשבת. בשש שנים העירייה גבתה כ-1.2 מיליון שקל בתחום. ירושלים לעומת זאת לא מחמירה באכיפה
מערכת ice | 
כסף ישראלי (צילום Istock)
במידה ואתם מעוניינים בבילוי משפחתי או זוגי במהלך יום שבת, אין ספק כי תמצאו מגוון של מקומות לבקר בהם. עם זאת, לאחרונה מתברר כי המקומות והעסקים הללו משלמים לא מעט על עצם הפעילות ביום שבת, ובפרט אם הם פועלים בתל־אביב.
לפי כלכליסט, המכון הישראלי לדמוקרטיה ערך בדיקה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות ובה מצא איזה עיר אוכפת ביתר שאת את פעילות העסקים בשבת ובאילו ערים כלל אל דואגים לאכיפה ולמה.
לפי הממצאים, תל‏־אביב מובילה עם היקף הקנסות והכנסות הגבוה ביותר מקנסות מסוג זה. בשש שנים (2016-2021) העירייה חילקה לא פחות מ-3,179 קנסות וגבתה 1.2 מיליון שקל. יותר מכך, העירייה בחרה בסכום הקנס הגבוה ביותר שניתן לרשום - כ-730 שקל.
השנייה ברשימה היא אשדוד שחילקה בפרק זמן זה רק 1,417 קנסות וגבתה פחות מחצי מיליון שקל. עם זאת, מרבית הכנסות באשדוד נרשמו עד 2018 ולאחר מכן הם פסקו. עורכי המבדק, ד"ר אריאל פינקלשטיין ואילה גולדברג, העירו כי לא בהכרח מדובר אכיפה מוגברת ומחמירה, אלא בהיקף הפעילות המתרחשת בעיר. 
מנגד, נמצא כי ישנן ערים שבהן כלל אין אכיפה בנושא. הדבר נפוץ בעיקר בערים שבהן אין פעילות בשבת בגלל אחוז גבוה של אוכלוסייה דתית או חרדית. מנגד, נמצא כי בערים כפר סבא, מודיעין ורעננה לא מתבצעת אכיפה.
כמו כן, מעניין לציין כי נמצא שבירושלים ישנה פעילות נרחבת ביום השבת, אך בשש שנים נרשמו בעיר רק כ-14 קנסות, ונגבו פחות מ-5,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה