בארץ

יש מחליף לגלעד ארדן: זה השר הבכיר שימונה לשגריר באו"ם

שר המדע והחדשנות אופיר אקוניס מיועד להתמנות כשגריר ישראל באו"ם במקומו של גלעד ארדן, שיסיים את כהונתו בקיץ הבא - כך מתכננים רה"מ נתניהו ושר החוץ אלי כהן
מערכת ice |  6
גלעד ארדן (צילום פלאש90)
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמור לסיים את כהונתו בקיץ 2024, ומי שמיועד על ידי רה"מ נתניהו להחליף אותו בתפקיד הוא שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס.
"ידיעות אחרונות" פרסם כי ארדן, לשעבר ח"כ ושר בליכוד, אינו מעוניין להאריך את כהונתו ולכן נתניהו ושר החוץ אלי כהן סיכמו למנות את אקוניס. המינוי של שר מכהן, בעצם מפנה לנתניהו מקום בממשלה וכך הוא יכול לממש הבטחות שנתן לעוד חברי כנסת להתמנות כשרים, וכך לחזק את נאמנותם אליו.

אופיר אקוניס (50), ח"כ בליכוד מאז 2009 (התפטר השנה מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי), כיהן בעבר גם כשר לשיתוף פעולה אזורי וכשר העבודה והרווחה. הוא מתגורר בתל-אביב, נשוי ואב לשניים. ב-2021 בממשלת האחדות עם גנץ, ניסה נתניהו לעשות תרגיל ולמנותו לשר המשפטים במקומו של אבי ניסנקורן המתפטר. אך בעקבות התערבות בג"ץ, התקפל נתניהו ומינה את בני גנץ לתפקיד.
השגריר הנוכחי ארדן שצפוי לחזור לליכוד בבחירות הבאות ומוזכר כאחד המועמדים להחליף את נתניהו לאחר פרישתו, יסיים בשנה הבאה כהונה של 4 שנים באו"ם. בסוף השבוע האחרון, בעת נאומו של נשיא איראן בעצרת האו"ם בניו יורק, הוצא ארדן מהאולם לאחר שהניף שלט עם תמונתה של מהסא אמיני - הצעירה שעונתה בידי משטרת המוסר האיראנית בטענה כי לא עטתה את החיג'אב כראוי, ומתה כעבור יומיים. על השלט כתב: "לנשות איראן מגיעה חירות עכשיו".
 
בטוויטר שלו פרסם ארדן: "שפל חדש באו״ם‼️ עזבתי את אולם העצרת הכללית מייד בתחילת נאומו של נשיא איראן ראיסי, ״הקצב מטהרן״. הנפתי מולו את תמונתה של מהסא אמיני, שנרצחה באכזריות לפני כשנה על ידי המשטר האיראני, לאחר שלא לבשה חיג׳אב באופן 'ראוי'. בחוץ מפגינים מאות איראנים, שזועקים לעזרת הקהילה הבינלאומית. אמשיך להיאבק כאן כדי להציג לעולם את האמת על החרפה המוסרית של האו״ם ולהילחם כנגד מתן כבוד לרוצחים ואנטישמים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הארכת קדנציה
    יונית 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארדן גם לנתניהו לא תהיה הארכת קדנציה. הוא יסיים את תפקידו לפניך.
    סגור
  • 5.
    ארדם היה כשלון בתפקידו כשר המשטרה
    אזרח 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר ארדן היה בתפקיד שר המשטרה החלה משטרת ישראל להיתדרדר
    סגור
  • 4.
    איזו בדיחה !!!! הוא אפילו לשקר לא יודע !!!!!!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    כמה שילמנו לפורעי המרמרה? (ל"ת)
    שמעון לוי 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    ????????????
    מימי 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שניהם הזוים ארדן אוקוניס נירא עים אקוניס יניף את הפאה
    סגור
  • 1.
    סקרנות
    ממה מיה 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם השער של מר אקוניס אמיתי?
    סגור