בארץ

כוכב "השוטרים" יוצא להגנת החשוד ברצח: "אי-אפשר לסמוך על הודאתו"

השחקן דני שטג קורא למשפט צדק לעמירם בן אוליאל: “אם ההודאה הוצאה בעינויים קשים, אי אפשר לסמוך עליה"
מערכת ice |  1
דני שטג (צילום ויקיפדיה)
השחקן דני שטג ("השוטרים", "שבאבניקים") הביע התנגדות לתנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל, החשוד ברצח משפחת דוואבשה בכפר דומא. שטג טוען כי מאחר והודאתו של בן אוליאל נעשתה תחת עינויים פיזיים, אין הוכחה חותכת שהוא עשה את זה.
“לפני כמה שבועות קראתי כתבה על כל הפרשה שהתחוללה בדומא", פתח שטג. "אני לא מתיימר להיות שופט או  מישהו שיודע מה האמת, אבל לפי מה שכתוב בכתבה צריך לחקור עוד פעם ולברר עוד פעם את מה שקרה ברצח הנורא של המשפחה בדומא. מה שהבנתי מהכתבה -  שהוצאה הודאה מעמירם בן אוליאל בעינויים קשים, חלקם אפילו לא פורטו בבית המשפט. היה היתר ממש ביום האחרון למי שחקר אותו במשטרה לחקור אותו בעינויים קשים, וככה הוצאה ההודאה ממנו".
 דני שטג על עמירם בן אוליאל (קרדיט: צדק לעמירם)
שטג השווה את סיפורו של עמירם לסיפור המזעזע של רומן זדורוב: "אם זה היה מקרה ראשון, לא הייתי פוצה פה. אבל אני חושב שהמקרה של זדורוב, ש-15 שנים ישב בכלא על לא עוול בכפו, עוררה את המחשבה שלי פעמיים - שיש כאלה דברים בישראל".

"בשורה תחתונה, לא ייתכן שאדם יושב בכלא 7 וחצי שנים בבידוד. בן אדם נשוי עם ילדה, 7 וחצי שנים בבידוד - כשאין הוכחה חותכת מצד העדים שהוא עשה את זה. אם ההודאה הוצאה ממנו בעינויים קשים שאנחנו אפילו לא יודעים מה הם, אי אפשר לסמוך על ההודאה הזו. הייתי שמח לשמוע שהחקירה הזו תיפתח מחדש, או לפחות להקל בתנאיו. שלא יהיה בבידוד. 7 וחצי שנים הוא לא רואה בני אדם, רחמים, ממש. מקווה שההודעה שלי תעזור", סיים שטג.
תמיכתו של שטג בהקלת תנאי הכליאה של עמירם ובעשיית משפט צדק עימו מצטרפת לקריאתם של רבנים ואישי ציבור נוספים, ביניהם פרופ' טליה איינהורן, יהונתן פולארד, דניאלה וייס ועוד. מאחורי הסרטונים עומד 'מטה צדק לעמירם', שפועל בחודשים האחרונים להביא לעשיית צדק עם עמירם בן אוליאל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שנזכה שהיושר והצדק ינצח...
    מיכל 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסכן עמירם 7 וחצי שנים בבידוד פשוט נורא!
    סגור