בארץ

סמוטריץ' במסר מאיים לנשיאה חיות: "אל תעזי לפסול חוק יסוד"

תומכי המהפכה המשפטית מפגינים מול בית המשפט העליון בירושלים ושולחים מסרים ברורים לבג"ץ וליועמ"שית: "לפסול חוק יסוד זה סוף הדמוקרטיה הישראלית". השרה דיסטל: "גלי בהרב-מיארה, אם תזרקי את הבחירה שלנו לפח - יש לך עסק איתי"
מערכת ice |  1
סמוטריץ בהפגנת תומכי הרפורמה (צילום אלקנה כהן)
כעשרת אלפים מפגינים הגיעו הערב (חמישי) ל"הפגנת החירות" מול בית המשפט העליון בירושלים, וזאת לקראת לקראת הדיון בשבוע הבא בבג"ץ, בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות.
לעצרת הימין, בהובלת מטה תקומה 2023 ובשיתוף ארגונים כמו "אם תרצו", "ריבונות", "ישראל שלי" ועוד, יצאו הסעות יצאו מכל רחבי הארץ והמארגנים טענו ל-50 אלף משתתפים, אך נראה כי מספר המשתתפים היה נמוך מציפיותיהם. בין כרזות המחאה שנצפו בהפגנה היו גם עשבים שוטים כגון "יגאל עמיר צדק" ו"עמירם בן אוליאל צדק".

בין הנואמים בלט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנשמע מאיים על נשיאת בית המשפט העליון: "אני רוצה לפנות מכאן למי שיושבת בלשכה ממש כאן מאחורינו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. גם אם את חושבת שהתיקונים שאנחנו מובילים לתיקון מערכת המשפט הם שגויים בעינייך וצריך לעשות אותם אחרת, לפסול חוק יסוד זה סוף הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא לך מכאן לא לקבל החלטה שתקרע את העם בישראל ואת צה"ל, ותפריד משפחות. אל תעזי לפסול חוקי יסוד, האחריות היא עלייך".
 
גם שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן נשמעה מאיימת על היועצת המשפטית לממשלה: "גלי בהרב-מיארה, אם תזרקי את הבחירה שלנו לפח - יש לך עסק איתי ועם עוד שני מיליון אזרחים. הקול שלך לא שווה סנטימטר מהקול של אבא שלי הפרסי. לא נישבר לעולם. לנו המשילות - ולא תיקחו אותה כל כך מהר. אנחנו לא פוחדים מכם".
השרה אורית סטרוק אמרה: "אני רוצה לבקש ממכם סליחה. אתם הלכתם לכנסת כמו שמצופה ממדינה דמוקרטית. בכל פתק ששמתם היה כתוב בצורה ברורה 'תיקון מערכת המשפט'. אני מבטיחה לכם שאנחנו נכבד את הפתק שלכם, את ההכרעה שלכם, אנחנו נכבד את הדמוקרטיה. אנחנו בעז"ה נביא את מה שאתם שלחתם אותנו להביא".
 
ח"כ אביחי בוארון: "אנחנו הריבון, אנחנו העם כולנו עומדים מאחורי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ואומרים לבית המשפט: "הכנסת לא תקבל בהכרעה את רמיסתה. אם בית המשפט יפסול את חוקי היסוד, יהיה זה שאחראי ואשם באנרכיה שתיווצר. אנחנו קוראים מכאן לבית המשפט העליון, אל תיקחו אותנו לכאוס, אל תפגעו באחדות ישראל, אל תרמסו את הרוב בישראל".
ח"כ בועז ביסמוט: "אני רוצה להגיד לכם שאני יושב כאן היום בשם כולכם. אתם בחרתם בנו, נתתם לנו את הכוח. אנחנו מבקשים שוב את הכוח. נתניהו הושיט את ידו להידברות, אבל גנץ דחה אותה. כל צעד שהצענו נענינו בלא. האמת היא לפיד גנץ הם שפוטים של המחאה, הם מפחדים שהמחאה תופנה גם כלפיהם. תזכרו היטב: הרפורמה המשפטית היא הצהרת החירות שלנו".
 
ח"כ אריאל קלנר: "נשאלתי היום האם נציית לפסיקת בג"צ? שאלתי את המראיינים שלי אולי נציית לכם, והם אמרו שאין להם סמכות. גם לבג"צ אין סמכות. במדינה דמוקרטית הכנסת שהחברה על ידי העם ולא בג"צ. בד"צ מבטל את הבחירות וזה קץ הדמוקרטיה באמת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איים???
    מיקי 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי הבטוי אל תעזי הוא איום? האם סמוטריץ אמר שיעשה לנשיאה משהו אם תבטל את החוק? מאיימים על נציגי הימין שלא יתנו להם רגע של שקט להם ולמשפחתם. לומר שזה סוף הדמוקרטיה זה איום יל נשיאת העליון? ככה עושים דטיפת מוח בעזרת מכבסת מילים. איש לא מאיים על בית המשפט העליון. אכן קוראים לו בתוקף לחזור לתפקידו כרשות עצמאית שלא שולטת על הרשויות האחרות - כפי שהיה לפני ההפיכה המשפטית של השופט ברק.
    סגור