בארץ

היסטוריה בכנסת: בכיר מוסלמי בדרך לביקור ממלכתי בישראל

מאז ביקור סאדאת לא זכורה התרגשות כזו: יו"ר הסנאט המרוקאי אלנעם מיארה יגיע השבוע לראשונה לביקור רשמי בכנסת, במהלכו ייפגש עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ועם שורת מנהיגים
דוד זולדן | 
נתניהו ומלך מרוקו (צילום יונתן זינדל פלאש 90 פליקר)
בדרך לביקור היסטורי? יו״ר הסנאט המרוקאי אלנעם מיארה הודיע הבוקר (ראשון) באופן רשמי כי הוא נעתר להזמנתו של יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, ויגיע בסוף השבוע הקרוב לביקור ממלכתי בכנסת. מיארה יזכה לשמש כאישיות המרוקאית הראשונה ומנהיג מוסלמי ראשון מאז ביקור סאדאת, שיגיע למשכן הכנסת ויתקבל בשטיח אדום ובטקס ממלכתי.
מדובר במפגש הרשמי הראשון שנערך בישראל בהשתתפות מנהיגים רמי דרג משתי המדינות לאור ההכרה הישראלית בסהרה המערבית.
בכנסת ציינו כי "ביקור ראשוני וחשוב זה של נשיא הסנאט המרוקאי מיארה, מגיע כביקור גומלין לביקורו ההיסטורי של אוחנה במרוקו לפני כשלושה חודשים; אז היה ליו״ר הכנסת הראשון שהוזמן אי-פעם לביקור ממלכתי במדינה מוסלמית בכלל ובפרלמנט ובסנאט של הממלכה המרוקאית בפרט".
מיארה צפוי להתקבל בטקס מיוחד, אשר תכלול משמר כבוד חגיגי של משמר הכנסת, הנפת הדגל המרוקאי והשמעתו לראשונה אי פעם במשכן של ההמנון השריפי (ההמנון המרוקאי) ע״י תזמורת משטרת ישראל. בהמשך הבכיר המרוקאי יחתום בספר האורחים הרשמי של הכנסת בטקס מיוחד שיערך בטרקלין שאגל. מיד לאחר הטקסים הרשמיים צפויים אוחנה וחברי המשלחת המרוקאית לקיים ישיבת עבודה בלשכת היו״ר, ולאחריה צפויים השניים למסור הצהרה פומבית לאמצעי התקשורת.
נשיא הסנאט של מרוקו משמש גם כנשיא האסיפה הפרלמנטרית של הים-התיכון (PAM), אשר חבריה, המייצגים פרלמנטים ממדינות הים התיכון, מגיעים יחד עמו לביקור אזורי. בתום ההצהרה לתקשורת עם נשיא הסנאט המרוקאי, צפוי אוחנה להיוועד עם נציגי המדינות השותפות בארגון באולם ירושלים שבכנסת. הארגון, אשר לו מעמד מיוחד באו"ם, הוקם בשנת 2005 ועוסק בשיתופי פעולה אזוריים בנושאים ביטחוניים, כלכליים, זכויות אדם, הגירה ועוד של נושאים בוערים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה