בארץ

על רקע הקפאת התקציבים לרשויות הערביות: הממשלה תדון במתווה ה"רמזור"

ברקע החלטת שר האוצר להקפיא את התקציבים לרשויות הערביות, השר עמיחי שיקלי הציע מודל לחלוקת תקציבים לרשויות לפי רמת האיום והחשש משחיתות בהן
מערכת ice | 
עמיחי שיקלי (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)
בישיבת הממשלה אחרונה העלה השר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי העלה מתווה לחלוקת תקציבים לרשויות הערביות ויהודיות. על פי "מודל הרמזור" שהעלה השר, חלוקת התקציב לרשויות ברחבי הארץ יקבעו לפי רמת האיום והחשש משחיתות בהן.
ההצעה של השר באה לאחר החלטת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' להקפיא את התקציבים לרשויות הערביות. תחילה ההחלטה עוררה סערה גדולה ואף גררה קריאה בקרב מקורבים לשר לחזור ממנה. 
על פי מודל הרמזור, רשות תוגדר אדומה כשיש אינדיקציות מהמשטרה ומשב"כ שיש הטיה של מכרזים ושחיתות שלטונית. ברשויות האדומות העברת התקציבים תיעצר עד שיימצא מנגנון שיבטיח שכספים לא יזלגו לגורמי פשיעה או לתנועה האיסלאמית. עוד קובע המודל כי רשות תוגדר צהובה כשיש חשד לשחיתות, וייעשה בירור לפני העברת הכסף. רשויות ירוקות יהיו אלה שאין אינדיקציה לשחיתות בהן והכסף יועבר אליהן אוטומטית.
מחר (יום שני) יערך דיון על התוכנית בהשתתפות שיקלי, סמוטריץ' ומנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ. מטרת הדיון "לדייק" את התוכנית ולחדש את העברות התקציבים לרשויות הערביות.
בישיבת הממשלה שהתקיימה בשבוע שעבר אושר פה אחד תוכנית חומש לצמצום פערים במזרח ירושלים. התוכנית אושרה על אף התנגדות שר האוצר להעביר 200 מיליון שקל שמיועדים להשכלה גבוה עבור פלסטינים תושבי העיר. סמוטריץ' הצביע בעד התוכנית לשנים 2028-2024, לאחר שהושגה פשרה בעניין התקציבים לחיזוק ההשכלה הגבוהה הקמת ועדה שתפקח על העברת הכספים.
בנוסף, באותה ישיבה תקף השר שיקלי את סמוטריץ' על התנהלותו סביב עיכוב תקציבים שהובטחו לרשויות הערביות. לדברי שיקלי, במקום לגבש עמדה ודרך פעולה נכונה יחד עם המשרד לשוויון חברתי, פנה סמוטריץ' לתקשורת בהצהרות. שיקלי הוסיף: "אתה מעמיד אותי אחרי תוכנית החומש בפני עובדה מוגמרת, בלי להתייעץ ובלי שיש לי יכולת להגיב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה