בריאות

אזהרה חמורה לרוחצים בכנרת: טפיל הפוגע בעיניים אותר באגם

במשרד הבריאות התריעו על טפיל הנמצא במי הכנרת ועלול לגרום לפגיעה בראייה והמליצו למי שנכנס לאגם הלאומי להשתמש במשקפת או משקפי שחייה בזמן רחצה באגם, זאת לאחר ששלושה מטופלים אובחנו עם מיקרוספורידיום הפוגע בעיניים
מערכת ice |  2
בכינרת נפתח חוף מופרד נוסף לציבור החרדי (צילום איגוד ערים כינרת)

בימים האחרונים התקבלו במשרד הבריאות מספר דיווחים על שלושה מטופלים הסובלים מדלקות קשות של קרנית העין וצלקות בקרנות לאחר שרחצו במי הכנרת. לפי הודעת משרד הבריאות שניים מהרוחצים סובלים מטפיל הנקרא מיקרוספורידיום הפוגע בעיניים, כאשר המקרה השלישי נבחן בימים אלה ונמצא בחשד גבוה.

ממשרד הבריאות נמסר כי בשנת 2022 דווח על 38 מקרים של נגעים בקרנית האופייניים לזיהום של מיקרוספורידיום- טפיל הגורם לדלקות בעיניים ועשוי לגרום גם לפגיעה בראייה. עוד עלה מבדיקת משרד הבריאות כי לפחות חלק מהחולים שנפגעו רחצו בחופיה של הכנרת.

משרד הבריאות המליץ להשתמש במשקפת או משקפת שחיה ברחצה בחופי הכנרת כדי להימנע ממגע ישיר של מים עם העיניים. כל אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים או הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא עיניים לאבחון וטיפול. ממשרד הבריאות נמסר: "חשוב להדגיש כי אין שום סיכון בשתיית מי הכנרת, משרד הבריאות ממשיך לבדוק ויעדכן את הציבור בממצאים. משרד הבריאות ורשות המים מפעילים את מערכי המעבדות במאמצים לאתר את הגורם לתופעה ויעדכנו בממצאים".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הגזמתם ?
    רותי 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אי אפשר לכתוב על כל דבר זוועה או טרגדיה . זה פשוט לא נכון ולא אמין .
    סגור
  • 1.
    אפשר להתקלח בביית
    תהילה 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להתקלח בביית .. ?אני גרה בעפולה המיים מגיעים מהכנרת.. זה לא אותו דבר
    סגור