בארץ

אלפי אנשי אקדמיה מאיימים בשביתה: זה התנאי שהציבו לממשלה

אלפי אנשי אקדמיה, ביניהם בכירים פרופ' יואב דותן מהאוניברסיטה העברית ופרופ' נחמן אש לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ופרופ' עידית מטות מצטרפים לקריאה להכריז על שביתה כללית אם הממשלה לא תכבד את החלטת בג"ץ
מערכת ice |  4
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

נשיא אוניברסיטת ת"א פרופ' אריאל פורת יצא בקריאה להכריז על שביתה כללית אם הממשלה לא תכבד את פסיקת בג"ץ, מה שיוביל את ישראל  למשבר חוקתי ולכאוס. כעת האקדמיה מתייצבת לצידו של אריאל פורת ומביעה את תמיכתה בצעד שנקט. תוך פחות מ-48 שעות חתמו על מכתב התמיכה של אריאל פורת שמחזק את ידיו קרוב ל-1,600 חברי וחברות סגל, סטודנטיות וסטודנטים מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

בין החותמים: פרופ' נחמן אש לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' צביקה אקשטיין דיקן בית הספר לכלכלה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר משנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' דוד הראל נשיא האקדמיה הלאומית ישראלית למדעים, פרופ' יוסי שפיגל נשיא האגודה הישראלית לכלכלה, פרופ' דיוויד גילה לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' אייל זמיר מהאוניברסיטה העברית, פרופ' עידית מטות מאוניברסיטת תל אביב ועוד מספר בכירים נוספים.

כזכור מתנגדי הרפורמה הגישו עתירה לבג"ץ כנגד אישור ביטול חוק עילת הסבירות, ראש הממשלה נתניהו ושרים בכירים בממשלה סירבו לאשר כי יצייתו להחלטת בג"ץ במידה ויחליט לפסול את החוק

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מצויין
    מפוקח 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשבתו- לא תקבלו משכורת. אנחנו לא נשבות- כן נקבל משכורת
    סגור
  • 2.
    מוזמנים למות ! (ל"ת)
    אסף 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בגץ מעל הכל
    ארנון 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך בגץ יכול לפסוק בעניין שהוא כל כך נוגע בו.איפה ניגוד העניינים המפורסם? בושה למדינה שיש לנו בג"ץ כזה צריך לעשות ניקוי אורוות רציני. גלימות כבר יש לשופטי הבגץ, עוד מעט ישימו תרבושים יגדלו זקנים ויהפכו לאייטולות.
    סגור
  • הו הצביעות. איך הממשלה יכולה לקחת לעצמה את כל הסמכויות?
    המלך עופר המשיח 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר פיטרו את כל הנשים. עוד שנתיים פוטין יבוא להשתלמות.
    סגור