בארץ

השר סמוטריץ': "מהלכים מורכבים כאלה צריך לעשות לאט ובהידברות"

שר האוצר נאם הערב בהפגנת הימין בתל אביב: "בעז"ה מחר בצהריים אנחנו נעביר בכנסת ישראל ברוב גדול את תיקון חוק עילת הסבירות שיאפשר לממשלת ישראל ולנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם לממש את המדיניות ולחזק את מדינת ישראל, את ביטחון ישראל, את כלכלת ישראל ואת הזהות היהודית של המדינה"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יום ראשון סוער עובר על מדינת ישראל, כאשר המוני מפגינים נמצאים בשתי הערים המרכזיות בארץ - אלו כנגד הרפורמה המשפטית ליד רחבת הכנסת בירושלים ואלו בעד הרפורמה בצומת קפלן בתל אביב. ברקע, כולם ממתינים להתפתחויות סביב המשך החקיקה וגם מה תחליט ההסתדרות לגבי השבתת המשק. 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נאם הערב בהפגנת הימין בקפלן בת"א ואמר: ערב טוב עם ישראל! ערב טוב המחנה הלאומי! ערב טוב לכל מי שאוהב את מדינת ישראל! אני רוצה לאחל מכאן קודם כל רפואה שלמה לראש הממשלה בנימין נתניהו. תסתכלו סביבכם, הביטו אחד בשני, תראו כמה אור אתם מפיצים! כמה אהבה למדינה, כמה אהבה לארץ, 
כמה אהבה לעם ישראל,  כמה אהבה לצבא ההגנה לישראל!
בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, אבל מיד לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנחנו יחד איתו אמרנו: אנחנו ממשלה של כל אזרחי ישראל, אנחנו ממשלה שתדאג לכל מי שמדינת ישראל חשובה לו.  אנחנו ממשיכים בחקיקה כי זו מהות הדמוקרטיה ובמקביל מנסים למצוא דרך להידברות.
אנחנו פועלים בנחישות ומתוך אמונה שלמה שהתיקונים שאנחנו מציעים במערכת המשפט הם הדבר הנכון כדי לעשות צדק וכדי לחזק את הדמוקרטיה הישראלית ולהבטיח שרצון העם בבחירות יבוא לידי מימוש. ולכן, בעז"ה מחר בצהריים אנחנו נעביר בכנסת ישראל ברוב גדול את תיקון חוק עילת הסבירות שיאפשר לממשלת ישראל ולנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם לממש את המדיניות ולחזק את מדינת ישראל, את ביטחון ישראל, את כלכלת ישראל ואת הזהות היהודית של המדינה.
בהזדמנות הזו, אני רוצה לנצל את הבמה כאן כדי לפנות דווקא לא אליכם, אלא לאותם אחים ואחיות שלנו שהתאספו כאן ברחוב קפלן במשך שבועות רבים וחלקם נמצאים עכשיו ברחוב קפלן בירושלים. אני רוצה לפנות דווקא אליהם בשעה הזו, לאלה שמתנגדים לרפורמה שלנו, ובנוסף גם לאותם טייסים, קצינים ולוחמים שחתמו על מכתב לאי התייצבות לשירות מילואים.
ברגע הזה כשאנחנו נמצאים בערב לפני העברת החוק לתיקון עילת הסבירות חשוב לי לומר לכם שאני יודע איך אתם מרגישים. אני עמדתי כנער צעיר בהפגנות אחרי חתימת הסכמי אוסלו כשהתמודדנו עם טרור קשה וגם שנים לאחר מכן כשהממשלה העבירה את פינוי גוש קטיף ועקרה מפעל שלם והרגשתי עם עוד רבים אחרים כאב אמיתי ותחושה שהממשלה לא סופרת אותנו.
ודווקא בגלל זה, חשוב לי לומר לכם שאני כן רואה את הכאב שלכם. אני מרגיש את הפחד והחרדה האמיתית שלכם למדינת ישראל. אני מתחייב לנהוג אחרת, להקשיב, לדבר, לעשות מאמצים רבים כדי שנישאר עם אחד. אין כאן מנצחים ומנוצחים, אנחנו עושים את הדבר הזה כי אנחנו מאמינים שזה הדבר הנכון למדינת ישראל ועל כך קיבלנו את אמון הציבור. ההמונים שכאן יחד עם המיליונים שהצביעו למחנה שלנו מוכיחים את רצון רוב העם. ולמרות הכל נהיה מוכנים לשבת, לדבר ולהקשיב.
 
אין בנו חלילה שמחה לאיד. חשוב לי שתדעו זאת. אני במשך למעלה מ-15 שנה מוביל את הפעילות לתיקון מערכת המשפט, לכן הלכתי ללמוד משפטים באוניברסיטה, הקמתי את תנועת רגבים וגם נכנסתי לפוליטיקה. 
יש המון דברים חשובים שצריכים לעשות והצגנו את זה לפני הבחירות בתוכנית 'חוק וצדק', אבל אני יודע שמהלכים מורכבים כאלה צריך לעשות לאט ובהידברות ולכן גם היינו מוכנים לוותר ולהתפשר על חלק מהצעדים ברפורמה שלנו ואני אומר לכם גם עכשיו לגבי העתיד כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן ביחד במדינת ישראל, נהיה מוכנים להידברות אמיתית בלב פתוח ובנפש חפצה עם נכונות לוויתורים ופשרות מכל הצדדים, כדי שבסופו של דבר נוכל להרגיע את הרוחות, להמשיך את המפעל הציוני ולשמור ביחד על המדינה שלנו שכולנו כל כך אוהבים ודואגים לה. 
חברים יקרים מהמחנה הלאומי - נצא מכאן יחד בכוחות מחוזקים לממש את השליחות שלנו לתקן את מערכת המשפט ולחזק את מדינת ישראל ויחד עם זה לכבד את האחים והאחיות שלנו שלא חושבים כמונו, כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן יחד במדינת ישראל, לבנות אותה ולפתח אותה. יהודים. אחים. לוחמים.  עם ישראל חי. תודה רבה לכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה