בארץ

יו"ר ההסתדרות חושף: "הפערים לא גדולים. אפשר לעשות זאת למען ישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, טוען כי למרות הסירוב של הליכוד לפשרה מצדו בנוגע לתיקון בחוק עילת הסבירות, יש מקום לאופטימיות: "אני קורא לכולם להבין את גודל השעה ולזכור כי אין לנו ארץ אחרת"
מערכת ice | 
שביתה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בליכוד דחו היום (ראשון) את מתווה ההסתדרות והצעת הפשרה שהייתה טמונה בה על רקע התיקון בחוק עילת הסבירות שצפוי לעבור מחר בקריאה שנייה ושלישית, והודיעו כי: "ההצעה זהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה והיא מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא עילת הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה".
בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הוציא מאוחר יותר הודעה אופטימית במיוחד, בהתייחסות למאמצים שנעשים ביממה האחרונה, כולל בשעות האלו: "הפערים לא גדולים. אפשר לעשות זאת למען עם ישראל. אני נמצא בקשר רציף עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם לשכת ראש הממשלה, עם ראשי האופוזיציה ועם כל הגורמים הרלוונטיים. אני קורא לכולם להבין את גודל השעה ולזכור כי אין לנו ארץ אחרת". 
קודם לכן, בכירים בקואליציה אמרו כי הם מוכנים למתן את החוק לביטול עילת הסבירות והקפאת החקיקה של שאר סעיפי הרפורמה למשך חצי שנה בלבד, תקופה שבחלקה יוצאת הכנסת לפגרה שבה קשה עד בלתי אפשרי לקדם חקיקה. בכירי הליכוד מוכנים לדון בפשרה המבוססת על המתווה שניסחו פרופ' יובל אלבשן ואנשי אקדמיה נוספים, ולפיה בית המשפט יוכל להשתמש בעילת הסבירות כדי לפסול החלטות של שרים והחלטות ממשלה, למעט החלטות ממשלה הדורשות את אישור הכנסת, כגון החלטות בנושא מינוי שרים.
בכירי המפלגה מסרו את הצהרתם במהלך הדיונים שמנהלת הקואליציה עם אנשי בית הנשיא, שנועדו להגיע לפשרה המוסכמת גם על האופוזיציה. באופוזיציה עדיין דורשים הקפאה מינימום לשנה וחצי כולל מנגנון שיבטיח שהקואליציה לא תמשיך לקדם את החקיקה למרות ההסכמה, באופן חד-צדדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה