בריאות

רופאים בכירים מזהירים מהרפורמה המשפטית: "תפגע באיכות הרפואה"

ראשי החברות והאיגודים הרפואיים המקצועיים בישראל שיגרו מכתב לשר הבריאות, בו הם מזהירים מהשלכות המשך החקיקה המשפטית שמקדמת הממשלה לגבי איכות הטיפול של הרופאים
מערכת ice |  6
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

נושא החקיקה המשפטית מסרב לרדת מסדר היום הציבורי: לפי N12, הבוקר הוציאו ראשי החברות והאיגודים הרפואיים המקצועיים בישראל מכתב בו הם מזהירים מהשלכות המשך החקיקה המשפטית שמקדמת הממשלה, המכתב מתמקד בעיקר בעילת הסבירות והזהירו מפגיעה בעצמאות מערכת המשפט.

"אנו מודאגים מהמשך הליכי החקיקה ורואים בדאגה רבה את התגברות תהליך השחיקה במאפייני הדמוקרטיה והסדר הציבורי בישראל, עצמאות הרשות השופטת וביקורת על החלטות הנסמכות על עילת הסבירות הן תנאי  הכרח להגנה על זכויות הפרט ושמירה על אמות מידה מקצועיות" נכתב במכתב.
עוד טענו ראשי החברות והאיגודים הרפואיים כי רפואה הומנית וערכית מחויבת לשמירה קפדנית על זכויות האדם, כבוד האדם ובריאות האדם ללא הבדלי דת, גזע ומין, לטענתם משטר דמוקרטי, מערכת משפט עצמאית וחזקה, כוח שלטוני מבוזר הינם תנאי הכרחי להשגת מטרות הרפואה, המשך קיומה ושגשוגה.
 


כזכור בחודשים האחרונים החליטו מספר רופאים להביע את דעתם הפוליטית במחאה על ניסיון קידום הרפורמה המשפטית אותו מתכננת הקואליציה, דבר זה משפיע על קבלת הטיפולים בבתי חולים רבים בארץ.

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חדרים פרטיים בבתי חולים לפריוולגים
    עמוס 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברי כנסת ורבנים יתקבלו בכבוד , ללא תור , ועם טיפול מועדף לעומת העם , השמאלנים , הימניים , המרכזיים . מערכת הבריאות לא תקודם . לחרדים ולמתנחלים יועברו התקציבים שבעזרתם היה ניתן להקים 4 בתי חולים , ולהוסיף מאות תקנים של רופאים ואחיות .
    סגור
  • 5.
    עכשיו גם הרופאים יהפכו לשמאלנים בוגדים ופריבילגים
    רן 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וממשלת השמד תתחיל להסיט גם נגדם
    סגור
  • 4.
    הרפורמה פוגעת בבריאות הנפשית של ה0 מול. (ל"ת)
    מיכאל 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    די לשקר הציבור מאס בזה
    G 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמינים לכם. אומנם את שולטים במדיה התיקשורתית. אבל זה לא נותן לכם לגיטימציה לשקר לנחשפי הפירסומות שלכם.הרופאים יתנו הכל למען בריאות הציבור ללא שום קשר לשום מהלך פוליטי! רפורמה רק תעשה טוב לעם כנגד הטייקונים וחלוקת העושר בצדק לרוב העם!
    סגור
  • 2.
    רופאים על תנאי?לכו לטפל במחבלים (ל"ת)
    יצחק אברג'ל 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ימנים לא חכמים. קומו. הילחמו נגד הדיקטטורה
    אני 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הדיפ סטייט שולט המדינה ובמקום לקום ולהגיד אני לא משרת ולא מרפה חולה עד שהרפורמה לא עוברת, אתם יושבים ונותנים להם להמשיך לשלוט.
    סגור