בארץ

אליהו רביבו בריאיון: "האופוזיציה התאהבה במחאה, אין לנו פרטנר"

בראיון ל-ice מצהיר ח"כ אלי רביבו מהליכוד כי: "אני מתחייב שלא ירחק היום שבו אזרחי מדינת ישראל ידעו עד כמה הקואליציה הלכה רחוק - על מנת למצוא פשרה למען אחדות עם ישראל, ומנגד עד כמה באופוזיציה סירבו בכל תוקף לפשרה אמתית"
דוד זולדן | 
ח"כ אליהו רביבו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בראיון ל-ice אומר ח"כ אלי רביבו מהליכוד את מה שהוא חושב על הסוגיות הבוערות שמסעירות את הקואליציה ועלולות לטלטל את הממשלה. 
חבר הכנסת אליהו רביבו (הליכוד) הודיע לאחרונה כי הוא רואה עצמו "חופשי ממחויבות קואליציונית" כל זמן שחוק השב"כ, שנועד לאפשר מעורבות של הארגון בטיפול בפשיעה הערבית לצד המשטרה, לא יקודם.
בתגובה השיב לו יו"ר הקואליציה אופיר כץ כי "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו בקואליציה", כאשר הוא רומז בדבריו כי רביבו הוא מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ויו"ר הוועדה לעובדים זרים. רביבו השיב לכץ: "מי שחושב שנבחר ציבור מגיע לכנסת על מנת לחמם כיסא ולא לממש את חזון בוחריו, שיראה עצמו כמשוחרר מכל חובה מוסרית וחברתית שחלה עליו. אם ראש הממשלה מעוניין להדיח אותי מתפקידי שיתכבד".

מה הביא אותך להיכנס לנושא המשילות ?
"אני עוסק בנושאי משילות הרבה לפני שהתחלתי לכהן כחבר כנסת. הנושא בדמי כיליד העיר לוד. שם גדלתי, התחנכתי ועוצבה אישיותי. אני סבור שאת בעיית הפרוטקשן, שהיא חלק מבעיה כוללת ורחבה יותר של אובדן משילות - יש לפתור בצעדים רב זירתיים, הכוללים: חקיקה וקביעת עונשי מינימום, התגייסות של שב"כ למשימה הלאומית, שינוי מסיבי בהתנהלות מערכת המשפט כלפי עבריינים וכמובן הירתמות ושיתוף פעולה של הרחוב הערבי עם רשויות החוק. זאת לצד השקעת המדינה בהסברה, חינוך בלתי פורמלי, תשתיות והקמת מתקני ספורט ותרבות בחברה הערבית".
חוק השב"כ צפוי לעבור שלב בקרוב?
"בימים אלה אני עמל על קידום חוק השב"כ שעורר הד תקשורתי רחב בשבוע האחרון. החוק יסייע להפוך את יחסי הכוחות ולבצר את ביטחון הפנים של מדינת ישראל. מדובר בחוק מרוסן - שרק באישור רוה"מ, שב"כ והמפכ"ל יהיה אפשר ליישם אותו. במקביל לחקיקה, ברור לנו שיהיה צורך להוסיף לשב"כ תקציבים וכוח אדם, על מנת שהשב"כ יוכל להמשיך לבצע את המשימות השגרתיות, מבלי לפגוע ביכולת המבצעית. מטרת החוק הוא שהשב"כ יהיה מעורב באירועים שאני מגדיר 'טרור אזרחי', מצב בו ארגוני פשיעה ועבריינים בוזזים, גובים דמי חסות ורוצחים מבלי להניד עפעף. מי שנפגע מהתנהלותם הוא כל אזרח ואזרח במדינת ישראל. כפי שראינו בימים האחרונים, יש בעיה שהיא הרבה מעבר לגבולות עיר מסוימת.  אנו עדים לירי בלתי פוסק ומטעני חבלה שמונחים בכל רחבי הארץ".
הרפורמה המשפטית תקועה ואתם סופגים בשל כך ביקורת נוקבת בקרב המחנה הלאומי. אתה מודאג?
"כידוע, הייתי חלק ממספר הצעות ומגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים. הוצעו הצעות מפליגות מצדנו. אנו אומר לך חד-משמעית שהאופוזיציה פעם אחר פעם מסכלת התקדמות וכל ניסיון גישור בנושא. הם התאהבו במחאה. אין לנו פרטנר אמיתי. פשוט אין פרטנר. אני מתחייב שלא ירחק היום שבו אזרחי מדינת ישראל ידעו עד כמה הקואליציה הלכה רחוק - על מנת למצוא פשרה למען אחדות עם ישראל, ומנגד עד כמה באופוזיציה סירבו בכל תוקף לפשרה אמתית".
השבוע פורסם שאתה ושר החוץ אלי כהן מקדמים הסכם היסטורי עם קנדה. על מה בדיוק מדובר?
"נכון. מדובר ביוזמה שלי שקיבלה את תמיכת שר החוץ הנהדר שלנו, אלי כהן. יש בינינו שותפות אמיצה וכנה בהמון נושאים, אני מאוד מעריך את השר. לפני מספר ימים ערכנו דיון בוועדה לעובדים זרים, במהלך הועדה חשפנו מתווה היסטורי שאנחנו מביאים למדינת ישראל. מדובר במתווה להרחקת מסתננים - שנרקם כצורך לבעיית למסתננים, ובעתיד עשוי להיחתם מול ממשלת קנדה. המתווה שגיבשתי והצגתי בוועדה לעובדים זרים שאני עומד בראשה - יסייע באופן ניכר בתהליך הרחקה מרצון של מסתננים מאריתריאה וסודן, ועשוי להכפיל תוך זמן קצר את כמות המסתננים שיעזבו מרצון את ישראל.
אני רוצה להודות לחברי, שר החוץ אלי כהן, על שיתוף הפעולה פורה, ועל האפשרות להבאת בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל. יש לנו עוד עבודה עד שהמתווה יבוצע הלכה למעשה בשטח, אבל אני סמוך ובטוח שזה יקרה. אעשה הכול על מנת שהמדיניות שאני מוביל כלפי מסתננים תשנה את המציאות בשטח. בנוסף, התבשרנו כי אנחנו קרובים לחתימה על הסכמים בילטראליים מול מרוקו והודו. זו בשורה של ממש ויעד מרכזי שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים".
אנחנו רואים שיש משבר ביחסים בין ארה"ב לישראל, ראש הממשלה לא מוזמן לשם. מה לדעתך צריך לשנות?
"ארה"ב היא בת הברית הגדולה ביותר של מדינת ישראל. היו בינינו חילוקי דעות מסוימים, אבל ככה זה בין ידידות. אני סבור שיש בינינו שותפות אמתית - ואנחנו חולקים אינטרסים משותפים, בראשם הרחבת מעגל השלום האזורי שראש הממשלה נתניהו מוביל,  יחד עם ניסיונות כבירים למנוע מצב שיש במזרח התיכון מדינה כמו איראן, בעלת יכולות גרעיניות. אני בטוח שמה שמעניין את ראש הממשלה הוא שמירה על חוסנה של מדינת ישראל, לצד המשך חיזוק יחסי החוץ".
השבוע ראינו אזהרות נוספות של כלכלנים בעקבות הרפורמה המשפטית. מה דעתך?
"השקל נמצא במגמת התחזקות, העברנו תקציב אחראי ושקול למען אזרחי ישראל ואנחנו ממשיכים להוביל מדיניות כלכלית שתטיב עם כלל האוכלוסיות. אני סבור שבטווח הבינוני-ארוך נראה שהתקציב יוסיף שקט, יציבות, ודאות למשק ויסייע להורדת יוקר המחיה. בנוסף, אנו פועלים לביטול מעמד יבואן בלעדי, צמצום רגולציות, הסרת חסמים והורדת מכסים ביבוא מוצרי מזון, חשמל וטואלטיקה. אני מתחייב לתמוך בכל פעולה שתוביל להוזלה ביוקר המחיה. אני מציע לפקידים להתעסק בתפקידם ולא להתערב במדיניות של נבחרי ציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה