בארץ

מאי גולן חוטפת: "השרה לקידום מעמד האישה נגד נשים"

מהלך הראשון של השרה לקידום מעמד האישה היה לפעול להדחתה של מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, עו"ד איילת רזין בית-אור, אשר הודיעה היום על התפטרותה. המהלך קורה על אף שעו"ד רזין בית-אור נבחרה בוועדת איתור ושהתפקיד אינו משרת אמון או מינוי פוליטי
מערכת ice | 
השרה מאי גולן (צילום אולפני קרן קליפ)
בזמן שכלל השיח הפוליטי היום (רביעי) עוסק בהצבעה לוועדה לבחירת שופטים, ברקע קרה עוד מהלך שגרם לסערה רבה. השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, בצעד משמעותי הראשון שלה בתפקיד, פעלה להדחתה של מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, עו"ד איילת רזין בית-אור, אשר אכן הודיעה היום על התפטרותה לבקשתה של גולן. 
המהלך גרם להרבה הרמות גבה וביקורות, כאשר מדובר בתפקיד מקצועי, שאינו משרת אמון או מינוי פוליטי, אשר נבחר בוועדת איתור ואמור להיות מאויש במשך 4 שנים. עו" דרזין בית-אור, שעל פי העדויות עשתה את עבודתה במלוא המקצועיות -  אולצה להתפטר אחרי פחות משנה וחצי בלבד.
ח"כ מיבר כהן צייצה: "את עו"ד איילת רזין מיניתי לתפקיד מנהלת הרשות למעמד האישה לפני שנה וחצי לקדנציה בת 4 שנים כפי שנקבע בחוק. לפני כן איילת שימשה כיועצת משפטית של מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ולמעשה לא הייתה לי עמה כל היכרות אישית לפני כן. היא הייתה מינוי מקצועי נטו. כמו כל המינויים שעשיתי. תמיד חשבתי מי ישרת הכי טוב את עם ישראל ולא מי יעזור לי להתקדם פוליטית. אגב, לפניה כיהנה בתפקיד הזה אוה מדז'יבוז', שמונתה ע"י השרה הקודמ, גילה גמליאל וגם איתה עבדתי, כיבדתי מאד ואף הארכתי לה את הקדנציה. חבל שזה כבר הפך לסטנדרט לערוף את הראשים של כל אנשי המקצוע שנמצאים בממשלה ברגע שמתחלפת ממשלה. לא הכל צריך להיות פוליטי. אני מודה לאיילת על השירות שהיא עשתה למען נשים מתוך הממשלה ואני בטוחה שהיא תמשיך לעשות בכל מקום שבו תבחר".
שדולת נשים פרסמה בטוויטר: "הוצאנו יחד עם תנועת 'נעמת' מכתב לראש הממשלה בקריאה לבטל את פיטוריה של מנכ״לית הרשות לקידום מעמד האישה איילת רזין. ״פיטוריה המידיים של עו"ד רזין, ללא כל צידוק מקצועי או ענייני, מהווים עדות נוספת ליחסה של הממשלה לנשים ולזכותן לשוויון, ומעלים חשש משמעותי לפגיעה מיידית בזכויותיהן ומעמדן״.
איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית צייץ: "השרה לקידום מעמד האישה נגד נשים. אין דרך אחרת לתאר את החלטת השרה מאי גולן לסיים את תפקידה של מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, עו"ד איילת רזין בית אור. איילת, שבעבר שימשה כיועמשית האיגוד והביאה להישגים רבים לנפגעות ונפגעים, הספיקה להתחיל תהליכים מבטיחים לשיפור מצבן של נשים בישראל. בימים אלו, כשישראל חווה רגרסיה משמעותית בהשתתפות של נשים במוקדי קבלת ההחלטות, נשות מקצוע מסוגה דרושות יותר מתמיד. כולנו צריכות וצריכים להצטער עכשיו. בנימה אישית - אנו, שמכירות מקרוב את כישוריה הרבים של איילת, משוכנעות שהיא תמצא דרך להמשיך לתרום לנשים, בפרט, ולחברה הישראלית, בכלל".
ח"כ מירב בן ארי צייצה: "ההדחה של איילת רזין בית אור מתפקידה כמנכלית הרשות לקידום מעמד האישה לא מפתיעה אין שום סיבה שאישה מקצוענית, חכמה שבקיאה בכל הנושאים שקשורים לזכויות נשים או פגיעות בהן תחזיק יום אחד עם השרה המיותרת הזו לשכת שר אין (עובדת מהכנסת) עובדים אין, אבל מינוי פוליטי יגיע ביום א'. ממשלת העלובים".
ח"כ עוד פורר צייץ: "הכרתי את עו"ד איילת רזין בית-אור, עת שימשתי כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה. פגשתי אשת מקצוע מהמעלה הראשונה, השתתפה כמעט בכל דיוני הוועדות, שופעת רעיונות ופתרונות לבעיות כואבות בחברה הישראלית. חבל שהשרה, עוד לפני שנכנסה לחדר שעוסקים בו בקידום מעמד האישה, כבר בחרה להראות, למי שיש לה הרבה מה ללמד, את הדלת, והורידה את השירות הציבורי בישראל למקום נמוך יותר".
ממורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה נמסר: ״הזדעזענו לשמוע שהפעולה האקטיבית הראשונה של השרה למעמד האישה היא הזזת מנכ"לית הרשות, שנבחרה בהליך מקצועי. זו סטירת לחי לנשים במדינת ישראל אותן ייצגה עו"ד איילת רזין בית אור נאמנה. תודה עו״ד רזין, על כל מה שעשית ומה שעוד תעשי".
ח"כ נעמה לזימי: "כשההחלטה הראשונה של השרה למעמד האישה היא פיטורי ראש הרשות לקידום מעמד האישה עו"ד איילת רזין, אישה שנבחרה בוועדת איתור מקצועית, ניתן להבין לאן התפקיד הזה הולך. מצטרף לפיטוריו של עו"ד אווקה זנה ראש היחידה למיגור גזענות במשרד המשפטים. פיטורים פוליטיים לצורך מינויים פוליטיים. חרפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה