בארץ

עובדים זרים על פני מדריכים ישראלים: כך משרד הרווחה "יעזור"

לאחרונה נחשפה בעיית כוח אדם נוספת ולא ממש מפתיעה בתוך תחום הסיעוד - המחסור במדריכים עבור מוסדות הסיעוד שמטפלים באנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים - כך משרד הרווחה מתכנן להתמודד עם הבעיה
מערכת ice | 
יעקב מרגי (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
אין זה סוד שבמדינת ישראל חסרים אנשי מקצוע במגוון תחומים כמו רפואה, שיטור, סיעוד ועוד. עם זאת, לאחרונה נחשפה בעיית כוח אדם נוספת ולא ממש מפתיעה בתוך תחום הסיעוד - המחסור במדריכים עבור מוסדות הסיעוד שמטפלים באנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.
לפי וואלה, המחסור ניכר מאוד ודרכה של הממשלה הנוכחית לפתור את הבעיה היא בעזרת גיוס כוח עבודה זר (לא דבר חדש בקרב מוסדות הרווחה הרגילים). נבהיר כי מדובר בפתרון שעלול לפגוע גם בפרנסת המדריכים במוסדות הללו, וגם בקהילה שמתגוררת בה, היות שעובדים זרים כלליים לא רכשו את ההשכלה הנדרשת כדי לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות. מנגד, במשרד הרווחה טוענים כי רק 15% מהמדריכים החדשים יהיו עובדים זרים.
כמו כן וכאמור, התוכנית שתקודם על ידי משרד הרווחה, בראשה עומד השר יעקב מרגי, לא כוללת בעת זו התייחסות לשכרם של המדריכים במוסדות הללו, שכן קיבלו הכשרה מקצועית שמטרתה לעזור, לשקם ולטפל באותם דיירים. עם זאת, היעדר ההתייחסות לשכרם של המדריכים מאפשר למשרד האוצר להשיל מעצמו את התשלום, ובמקומו המוסדות עצמם יידרשו לשלם לעובדים הזרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה