דיגיטל וטק

פייבוקס שוברת את השוק: משיבה מלחמה לבנקים בישראל

אפליקציית פייבוקס הודיעה כי תשלם ללקוחותיה מכל הבנקים ריבית (שנתית) של 3% על היתרה באפליקציה
מערכת ice | 
פייבוקס (צילום יחצ פייבוקס, unsplash)
אפליקציית פייבוקס (PayBox) שוברת את השוק ומשיבה מלחמה לבנקים, זאת לאחר שהודיעה היום (שני) שתשלם ללקוחותיה מכל הבנקים ריבית (שנתית) של 3% על היתרה באפליקציה. לדברי פייבוקס, השירות החדש מהווה חלופה עדיפה משמעותית עבור למעלה מ-500 מיליארד שקל ש"שוכבים" כיום בחשבונות עובר ושב בבנקים ועליהם הציבור אינו מקבל ריבית.
במסגרת השירות, משתמשי פייבוקס יקבלו ריבית על יתרתם האישית, שתמשיך להיות זמינה להם למשיכה, להעברה או לתשלום, בכל עת וללא עלות. הריבית תוענק ללקוחות כל הבנקים, בעלי כרטיס אשראי פייבוקס. מצטרפים חדשים יוכלו להנפיק את הכרטיס הדיגיטלי והחינמי (ללא דמי כרטיס לכל החיים) ישירות מתוך האפליקציה, ולהתחיל לטעון כסף ליתרה ולקבל עליו ריבית. בשלב הראשון, לאור מגבלות רגולטוריות, ניתן יהיה להחזיק ביתרה עד סף של 20 אלף שקל, שיוגדל בהמשך. הריבית תיצבר מדי יום ותשולם אחת לחודש ישירות ליתרת הפייבוקס. השירות יעלה באפליקציה החל מהיום ובמהלך הימים הקרובים יהיה זמין לכלל הלקוחות
אז מה בעצם קורה כאן? למעשה, פייבוקס היא סוג של ארנק אלקטרוני או נכון יותר אפליקציית תשלומים שהוקמה בעיקר כדי לאפשר מיקרו-תשלומים בין אנשים. פייבוקס הייתה האפליקציה היחידה שאיפשרה למשתמשים שלה להחזיק יתרות זכות מבלי להעביר אותם לחשבון הבנק. עכשיו, מה עושים בעלי עסקים קטנים שמקבלים תשלומים ונוצרה להם יתרת זכות שעומדת ככה לטובתם באפילקציה? כלום.
פייבקוס הבינה היטב את הנעשה בעולם הבנקאות והפיננסים וכדי שאנשים לא ימשכו את יתרות הזכות שלהם לחשבון הבנק ויעשו יותר פעולות באמצעות האפליקציה היא מאפשרת כעת להפקיד למעיין פיקדון את יתרות הזכות האלה ולקבל עבורם ריבית של 3% לשנה, ריבית בנקאית למעשה.
בואו נסביר את זה שוב. נניח שאתם בעלי עסק קטן. מקבלים מידי יום כמה מאות שקלים או אפילו כמה אלפי שקלים בודדים. עכשיו אתם משלמים חוגים לילדים, דמי ועד וכן הלאה באמצעות אפליקציית פייבוקס אז מה ההיגיון למשוך את הכסף לחשבון הבנק ואז לחייב שוב את הכרטיס ולהעיק על מסגרות האשראי הבנקאיות ובכרטיסי האשראי?
הפתרון הוא להשאיר את הכסף באפליקציה ופשוט לקבל את התשלומים הקטנים אליה ולשלם את התשלומים הקטנים ממנה. עכשיו נוצרו לכם יתרות זכון פשוט ניתן כעת להפקיד אותם לפיקדון ואפילו לקבל ריבית וזה החידוש שייחודי כרגע לפייבוקס. ניתן יהיה להפקיד לפיקדון הזה בין 500 שקל ל-250 אלף שקל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה