רכב

ביטן מכריז מלחמה נגד מחירי החניות ורותם את האופוזיציה

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן בהצעת חוק שעלולה להביך בעיקר את רון חולדאי על רקע הכפלת מחירי החניה לתושבי חוץ בחניות כחול - לבן
דוד זולדן |  3
דוד ביטן, רון חולדאי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
אחרי שעיריית תל אביב החליטה להכפיל את מחירי החניות בשטחה השבוע ולעלות את המחיר בחניות כחול לבן למי שאינם תושבי העיר ל-12 שקלים לשעה, כעת ח"כ דוד ביטן מכריז מלחמה נגד חולדאי בסוגיה.
בשבועות האחרונים התכנסה וועדת הכלכלה של הכנסת ודנה בתעריפי החניות ויו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן, הצהיר באותו מעמד לנציג עיריית תל אביב כי הוא מתכוון ליזום חקיקה של ועדת הכלכלה שתגביל את העלאת המחירים של העיריות בחניות כחול לבן. 
68 חברי כנסת כבר חתמו על הצעתו של ביטן להגביל את העלאת המחירים ללא אישור השרים ולפי הצעת החוק החדשה בנדון, חניה בדרך עירונית תהיה על פי הסדר חניה נהוגה בתחומי רשות מקומית שבה מצויה אותה הדרך או על פי הסדר חניה ארצי אחיד, לפי בחירתו של נהג הרכב. על פי הצעת החוק, שרי הפנים והתחבורה יוסמכו לקבוע בתקנות את המחיר המרבי עבור חניה וזאת כחלק מהסדר חניה ארצי אחיד.
ביטן הדגיש בדבריו כי: "כמו ההשתוללות במחירי המזון גם כאן נתקן את הקלות הבלתי נסבלת בה מכניסים ידיים לכיסם של אזרחים. יש להצעת החוק כבר רוב בכנסת ונקדם את החקיקה בהקדם".
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן מהליכוד תקף השבוע במהלך ראיון ל-ice את משרד התחבורה וטען כי ביקש ממשרד התחבורה לפעול במטרה לא לאפשר לעיריית תל אביב להעלות את מחיר החניה לתושבי חוץ בתל אביב בהכפלת התעריף, אך לטענתו משרד התחבורה לא עשה כלום בעניין וכעת מתכוון להגיש הצעת חוק שמבטלת את סמכות העיריות לעשות זאת. ביטן משוכנע שהממשלה תצליח להפחית המע"מ על המזון ולא מאמין שיריב יתפטר וגם בתרחיש כזה הוא לא מודאג.  
"לפני חודש וחצי לפני התקציב כינסתי ישיבה וביקשתי מהם לא להעלות והם כן העלו. משרד התחבורה לצערי לא עשה כלום בעניין. אנחנו מגישים עכשיו השבוע הצעת חוק שמבטלת את הסמכות של העיריות לעשות את זה בלי אישור של משרד התחבורה. ומחזירים את המצב לקדמותו, נותנים גם את העלייה הזאת". אמר ביטן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממשלת בובה ביבי והקיצונים-נגד העם (ל"ת)
    אמירה 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שמפו לדויד ביטן
    יורי 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה ביטן ותילחם גם בחניונים הציבורים . לא יתכן שבחניון ציבורי אשלם מעל 25 שח . ולמה כניסה לבית חולים עולה לי 25 שח . מה קרה השתגעתם . עדיף להשאר מת בבית . בושה בושה
    סגור
  • 1.
    תשלום חניה
    דוד 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר הכנסתדוד ביטן היחידי בכל הממשלה המושחתת הזו שבאמת נלחם ביוקר המחיה . שאפו ענק לחכ ביטן.
    סגור