בארץ

השרה עידית סילמן נחושה להעביר את חוק האקלים

המשרד להגנת הסביבה נחוש להעביר את חוק האקלים והעלה אותו היום לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה. הוועדה הורתה למשרדי הממשלה לקיים דיוני עומק במהלך השבוע הקרוב, ובשבוע הבא תשוב ותדון בנושא
מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
המשרד להגנת הסביבה העלה היום (ראשון), לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה את חוק האקלים, המתווה את הדרך של ישראל להתמודדות עם משבר האקלים ולהשתלבותה בעולם גלובלי ללא פליטות. נדרש דיון בוועדת שרים לענייני חקיקה נדרש לשם קידום החוק להצבעה בכנסת והשלמת ההליך.
בשל התנגדות של מספר משרדי ממשלה לטיוטת חוק האקלים, הוחלט בוועדה לדון בטיוטת החוק בשבוע הבא, ועד אז לקיים שיח אינטנסיבי בין המשרדים לשם הגעה להסכמות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "אנו נחושים להשלים את חקיקת חוק האקלים עד לוועידת האקלים בדובאי. זו צריכה להיות המשימה והמחויבות של הממשלה והכנסת, עד להשלמת התהליך. ההתחממות הגלובלית, שלא הייתה כמותה בהיסטוריה של כדור הארץ ונובעת מפליטות גזי חממה כתוצאה מפעילות האדם, לא תיפתר באמצעות הצבת יעדים נמוכים."
השרה המשיכה ומסרה כי: "יש משרדים שמתנגדים לחוק. כך, בסוף השבוע קיבלתי עמדה של משרד האנרגיה שדורשת להפקיד בידיו את הטיפול במשבר האקלים. אמרתי גם בוועדה היום שזה לא הגיוני ואין לזה תקדים במקומות אחרים או צידוק. החתול לא יכול לשמור על השמנת, המזהם לא ימנע את הזיהום, ואנחנו מתנגדים לכך בתוקף. נקיים שיחות בשבוע הקרוב כדי להגיע להסכמות שיהיו לטובת בריאות תושבי ישראל והסביבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה