בארץ

המפכ"ל מתעלם מהיועמ"שית: ישלים את הדחת מפקד מחוז ת"א

למרות ההודעה של היועמ"שית על הליקויים בהליך ההדחה של מפקד מחוז תל־אביב, מסתמן כי המפכ"ל עתיד להמשיך עם ההליך ללא דיחוי ולא שינויים, כבר עם תום חודש הרמדאן
מערכת ice |  1
גלי בהרב מיארה, עמיחי אשד, קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ שיר טורם, יונתן זינדל, אריק מרמור)
אמש דווח כי היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, פנתה למפכ"ל קובי שבתאי ודיווחה כי קיימת לקות בהליך הדחת מפקד מחוז תל־אביב, עמי אשד. בין היתר טענה כי לא ניתנה לאשד ההזדמנות להגיב להחלטה וכי ישנו קשר בין ההחלטה להדיחו לבין המצב הפוליטי בארץ.
היום מתברר, לפי דיווח של ynet, כי למרות הודעת היועמ"שית, המפכ"ל ימשיך בהליך ההדחה הנוכחי ללא עיכוב. במסגרת ההליך הוא יקיים עם מפקד המחוז שיחה, שימוע לכאורה, בה הוא צפוי להציע לו לעבור לתפקיד ראש אגף ההדרכה או לפרוש. מנגד, מפקד המחוז אשד צפוי להביע את התנגדותו לאופן בו נעשה ההליך, במיוחד עקב התקופה הרגישה ובמקביל לפעילותו בשטח ערב ההודעה.
ההליך צפוי להמשיך את מסלולו עם סוף חודש הרמדאן ממש בקרוב. לאחר מכן המשטרה עתידה לצאת לסבב מינויים לאיוש התפקידים הפנויים. בין המועמדים האפשריים להחלפת אשד נמצא מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ניצב אלי כזרי וניצב יורם סופר.
כזכור, בשיא המחאות נגד הרפורמה המשפטית בתל־אביב ובמקביל לגל הטרור שהראה אותותיו גם בעיר המרכזית, הודיעו במשטרה על הדחת מפקד המחוז אשד. ההחלטה קיבלה ביקורות נגד רבות, בעיקר בעקבות העיתוי הגרוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועוד איך יש קשר בין ההדחה למצב הפוליטי וההדחה נדרשת מיי
    אאט 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניצב שבמקום לאכוף את החוק יוצא לצעוד עם המפגינים ואז היועמ'שית שאין לה כמובן דעה פוליטית בהחלטותיה אוסרת על ההדחה. זאת הפיכה. היא והניצב צריכים לשבת בכלא
    סגור