בארץ

לפיד תוקף: "התנהלות חסרת אחריות של הממשלה פגעה בהרתעה"

ח"כ יאיר לפיד פרסם הצהרה בעקבות ההסלמה הביטחונית בה האשים את "ההתנהלות הקיצונית" של הממשלה בפגיעה חמורה בהרתעה, ונתן עצה לקבינט: "ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האזור בחודש הרמדאן"
מערכת ice |  3
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד פרסם הערב עם צאת החג סרטון בו מגיב להסלמה בצפון ובדרום ותוקף את ממשלת נתניהו, אך יחד עם זאת מצהיר: "כשמדובר בביטחון אין אופוזיציה וקואליציה".
לדברי לפיד, "מדינת ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה.

"יחד עם זאת", מוסיף ואומר ראש האופוזיציה, "אויבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בביטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אויב. האופוזיציה תיתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הביטחון. ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוחות הזמנים של אויבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם אבל בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הביטחון".
אני שולח מכאן חיזוק לתושבי הצפון, לתושבי עוטף עזה, לצה"ל, למשטרת ישראל ולכל עם ישראל בחג הפסח", סיכם לפיד.
 
ח״כ רון כץ ממפלגתו של לפיד ("יש עתיד") תקף הערב בתגובה לאירועי ההסלמה בצפון: ״גלנט הזהיר, פוטר, וחזר על תנאי. ‏נתניהו ידע והעלים מהקבינט. ‏שלושה חודשים לממשלת ימין מלא מלא ותושבי הצפון רצים למקלטים בחג. ‏אחרי היממה הזו, ברור שגלנט חייב לנהל את האירוע (כי אין מישהו שמבין משהו בממשלה הזו). ‏חיבוק חם לתושבי הצפון, ממשלת החובבנים תפסיקו עם הדיבורים, האזרחים נפגעים״.
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי הגיבה הערב: "חזרנו והתרענו שנתניהו מוביל לסכנה ביטחונית. והנה - כאוס, טילים, אלפי ישראלים שרצים למקלטים בצפון ובדרום אחרי יום קשה גם בירושלים. הסלמה ביטחונית שלא נראתה כאן מזמן, והממשלה? שר פיתות שמבעיר את הר הבית ושר ביטחון מתנדנד כחלק מחיסול פוליטי. נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בכל פעם שאני שומע אותו
    איציקו 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מחייך לעצמי.??
    סגור
  • 2.
    עצות מפי תת עלוב
    אלי 04/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והנה מגיח לו ממאורתו מלך פטפטני גייסות הגיבורים מהקיריה בתל אביב .ואין בקיא ממנו בליעץ. באידיש זה ניקרא "עיצס גייבר". ולאיש אין שום טיפת בושה . חצוף מאין כמוהו. מפציץ את הטלויזה בהצהרות בומבסטיות ..... איך התדרדרנו ???
    סגור
  • 1.
    אפסים
    הבורר 04/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאחל לאלו שהצביעו לנוכל וחבריו לקבל טילים על ראשם בגלל שנאת אשכנזים .במיוחד לערבים היהודים .אלה מבחינתי גיס חמישי שיחטפו
    סגור