בארץ

אריה דרעי מפתיע: "שם את טובת הקואליציה לפני הכול"

אריה דרעי החליט לוותר על חקיקת "חוק דרעי 2" על מנת "לשים את טובת הקואליציה לפני הכול". כרגע עוד לא ידוע מה דרעי יבחר לעשות בחייו הפוליטיים
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

יושב ראש ש"ס אריה דרעי ויתר על "חוק דרעי 2" שאמור לאפשר לו לחזור לשולחן הממשלה. דרעי ויתר על קידום החוק במטרה "לשים את טובת הקואליציה לפני הכול ולהיות אחראי". כתוצאה מהוויתור של דרעי, הכנסת תתכנס בעוד שבועיים על מנת לאשר מינוי לשר הבריאות ולשר הפנים.

"חוק דרעי 2" היה אמור לאסור על בית המשפט להביע ביקורת שיפוטית על מינוי שרים והיה אמור לאפשר לאריה דרעי לחזור לשולחן הממשלה ולכהן בתור שר הבריאות ושר הפנים. החוק מעוניין לבטל את הלכת דרעי פנסחי שקבעה תקדמים לגבי מינוי שרים המואשמים בפלילים. נכון לעכשיו עדיין לא ידוע מה דרעי יבחר לעשות בכל הנוגע לחייו הפוליטיים.
 


"חוק דרעי 2" הוא חלק מחמישה חוקים שהקואליציה הייתה אמורה להעביר בשבוע שעבר לקראת סגירת מושב החורף של הכנסת. שלושה מתוך חמשת החוקים שיחוקקו השבוע הם חוקי יסוד, והתערבות בג"ץ בהם תביא להתנגשות רשויות, בהם גם חוק הנבצרות, והחוק הנפיץ ביותר - חוק הרכב הוועדה לבחירת שופטים - שבו בג"ץ עלול להתערב באמצעות עילת התערבות תקדימית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה