בארץ

גלנט יתנצל ויישאר שר הביטחון? נתניהו לא ממהר להחליט

יותר משבוע לאחר ההודעה על הדחת שר הביטחון גלנט, ונתניהו טרם הגיש מכתב פיטורים ואף אחד לא יודע אם אכן ימשיך גלנט בתפקידו. במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו חושש שגנלט יהפוך לאופוזיציונר בתוך הקואליציה
מערכת ice | 
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ דוד כהן, אריק מרמור)
לפני יותר משבוע שלחה לשכת ראש הממשלה הודעה דרמטית לכתבים לפיה "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט". מאז עברו הרבה מפגינים באיילון, אבל מכתב פיטורים לגלנט לא הוגש, ובפועל הוא ממשיך בתפקידו כרגיל.
עד מתי ואיך זה ייגמר? אף אחד לא יודע, כאילו לא מדובר בביטחון של מדינה מוקפת איומים מיידים, אלא עוד סוגיה פוליטית של מה טוב יותר או טוב פחות לשלמות הקואליציה. יתכן שרה"מ נתניהו לא צפה את ההתנגדות העצומה בעם שהולידה הפגנה ספונטנית עם יותר ממאה אלף איש ברחובות, את הצלילה בסקרים וגם את הנזיפה הפומבית שקיבל מנשיא ארצות הברית.

נראה שפיטוריו הלא סופיים של גלנט רק חיזקו את המחנה שנוצר סביבו בסיעת הליכוד ובציבור כולו, כך שראש הממשלה מתלבט ובינתיים משהה דיונים לא דחופים בינו ובין שר הביטחון. יו"ר ש"ס אריה דרעי מנסה להביא לפשרה בין הצדדים, לפיה השר גלנט יתנצל על כינוס מסיבת העיתונאים בעת שראש הממשלה היה בחו"ל, אך לא על תוכן ההצהרה.
גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו חושש שאם גלנט יפוטר, הוא יהפוך לאופוזיציונר קולני בתוך הקואליציה, ועלול למשוך עימו חברי כנסת כמו יולי אדלשטין, דני דנון, דוד ביטן ואפילו דוד אמסלם, טרם ימונה לשר השבוע.
בינתיים ממשיך השר גלנט בתפקידו כרגיל וגם הגיע לישיבת הממשלה אתמול. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קראו לראש הממשלה להודיע על ביטול ההדחה ולהודיע שגלנט יישאר בתפקידו. "ראש הממשלה צריך לתת למערכת הביטחון שקט ויציבות", אמר לפיד, "זה מסוכן, זה חסר אחריות, זה טירוף מערכות באמצע תקופה ביטחונית מתוחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה