בארץ

הרמטכ"ל בוחר צד? זה הנאום הנוקב שנשא הערב

בנאום שנשא בטקס מצטייני הרמטכ"ל הבהיר הרצי הלוי את עמדתו, שוב, בנוגע לסרבנות בצה"ל: "ברגע שלבשנו מדים בחובה, בקבע ובמילואים בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה"
מערכת ice |  3
הרצי הלוי (צילום ויקיפדיה-דובר צהל)
הערב (שלישי) התקיים טקס מצטייני הרמטכ"ל ובו נאם בהתאם הרמטכ"ל עצמו הרצי הלוי. בנאומו הלוי לא יכל שלא להתייחס למצב המדיני והבהיר את עמדתו בצורה לא ישירה מדי על סרבנות.
לדבריו: "בימים האחרונים לא מעט אנשים אומרים לי: 'תבחר באיזה צד של ההיסטוריה אתה רוצה להיות'. הם אגב משני צידי המחלוקת. אני בחרתי. ברגע שלבשנו מדים בחובה, בקבע ובמילואים בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה". לכך הוסיף: "לא בוחרים משימות, לא בוררים אותן - מבצעים". 
את דבריו סיים באומרו: "זו המצוינות שלנו להיות מגני המדינה הזו כלפי חוץ גם כשקשה בתוכנו, להתייצב ולפלס לה נתיב קדימה דרך כל המהמורות. אני סומך עליכם שתמשיכו לפעול באותה הרוח וגאה בכם על העשייה".
לצד דבריו אלו הוא שיגר לאחרונה מכתב לחיילי הסדיר והמילואים, בו כתב כי הוא אחראי למשימות שמופקדות בידי החיילים וכי הוא אחראי שאלו יהלמו את ערכי צה"ל. גם במכתב זה הבהיר הלוי כי אין מקום בצה"ל להבעות סרבנות וביטוי מחאה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערכי צה"ל מקודשים לכולנו
    ע. 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מקום לעמדות במה שנוגע לערכי צה"ל. בכך אנו מאוחדים.
    סגור
  • 2.
    נאום הרמטכל
    אורי 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה לך הרמטכל. אכן המשפט האחרון בנאומך חעזק בי את התמיכה בך" אל דאגה חיילי צהל ומפקדיו תפקידי לוודא שאף משימה לא תחרוג מעקרונות צהל ויהלמו את מורשתו. והולמים את רוח צהל. אנו כהורי החיילים חייבים להיות בטוחים שחיי ילדינו מופקדים בידי המפקדים הטובים ביותר ומשימותיהם הולנים את ערכי צהל.
    סגור
  • 1.
    ניזכר כשבשר התותחים הימני החל לגלות סרבנות (ל"ת)
    רק 14 השאר אלגזירה 03/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור