בארץ

ניר ברקת לתעשיינים: תעזרו להרגיע את השיח סביב הרפורמה

למרות ניסיונו של השר להרגיע, בכירים בוועידת התעשייה וההייטק בתל אביב הביעו חשש כבד מההשפעה של החקיקה על המצב הכלכלי בישראל
מערכת ice |  1
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר הכלכלה ניר ברקת קרא היום (שני) לתעשיינים לעשות את חלקם ולעזור להרגיע את השיח הציבורי סביב רפורמה המשפטית. 
"אני מקיים שיחות מאחורי הקלעים עם חברים שחושבים אחרת ממני, אבל בנעימות", אמר ברקת בוועידת התעשייה וההייטק בתל אביב. "בחרתי לפעול לילות כימים מאחורי הקלעים כמי שבא מהתעשייה ומדבר אתכם אנשי עסקים פרקטים, שמבינים בניהול סיכונים ולייצר עסקאות בהסכמה. אני קורא גם לכם לקרוא לריסון, כל אחד שיילך לשבט שלו וירסן את האנשים שלו. אם תהיה היום לסיעת הליכוד בכנסת הצבעה שמטרתה ריכוך ואיתות לאחידות עם ישראל - אצביע בעד".
שאר חברי הכנס היו פחות חיובים בנוגע לחקיקה, כאשר בכירים רבים הביעו חשש בנוגע להשפעה שלה על הכלכלה בישראל. 
"המצב רק התחיל להשפיע. מתחילת השנה מדדי המניות הניבו תשואת חוסר ביחס למדדים בעולם. כבר יש נזק לכיס. מעבר לזה, רואים את שער החליפין שנחלש ופרמיית הסיכון של מדינת ישראל עולה", אמר אורי קרן, מנהל השקעות במור גמל פנסיה.
"בנטרול החקיקה, ישראל הייתה יכולה להיות אי של יציבות. הגענו לאירוע העולמי סופר מוכנים מבחינת המדדים הכלכליים, ובמקום זה הפכנו סוג של שק חבטות מסיבות פנימיות שלנו. המשבר הזה שונה ממשברים בעבר כי הוא מסיבות פנימיות, והציבור בהחלט מגיב. אנחנו רואים הוצאה דרמטית בפדיונות של חסכונות ארוכי טווח. מאז 2008 לא ראינו את הציבור פודה מקופות גמל וחסכונות ארוכי טווח למרות הטבות המס הדרמטיות, וזה גדל במכפלות".
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, תקף את הקואליציה על המשך החקיקה וקרא לה להגיע לפשרה סביב הרפורמה.
"פשרה של צד אחד היא אינה פשרה. מנהיגות צריכה אומץ", אמר תומר. "קשה לאחד עם כשכל יום אתה קורא כותרות ושומע התלהמות. בסוף יש צד אחד שולט, וכוחו של השולט לדעת לעשות צעד ראשון. אני מקווה שלקראת פסח נדע כולנו לעשות ולשמור על כוח של העם כי אין לנו בררה אחרת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניר ברקת אפס מאופס (ל"ת)
    טל 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור