בארץ

מבקר המדינה קבע: אלו הרשויות שלא מוכנות לרעידת אדמה

מבקר המדינה בדק את מוכנות חמש הרשויות הקרובות ביותר לשבר הסורי אפריקאי לרעידת אדמה שעתידה לבוא. אנגלמן קובע כי על העיריות לפעול לתיקון הליקויים
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדק בחודשים מאי עד דצמבר 2022 את מידת ההיערכות של חמש הרשויות המקומיות הקרובות ביותר לשבר הסורי אפריקאי: בית שאן, טבריה, צפת, קריית שמונה וחצור הגלילית.
על פי הדו"ח של אנגלמן: ״מהביקורת עלה כי תמ"א 38, שהייתה התוכנית העיקרית ליישום מדיניות הממשלה לחיזוק מבני מגורים בשל התבססותה על מודל כלכלי ולפיו היא מעלה את שווי הנכסים באזורים שבהם ערך הקרקעות גבוה, לא יושמה בעיריות: בית שאן, טבריה, צפת וקריית שמונה ואף לא במועצה המקומית חצור הגלילית. כולן רשויות מקומיות פריפריאליות אשר שוכנות לאורך השבר הסורי-אפריקאי, ולכן נשקפת רמת סיכון גבוהה להתרחשות רעידת אדמה עוצמתית בתחום שיפוטן״.
בנוסף, בדו"ח המבקר נמצא כי למרות המיפוי שבוצע בשנת 2018 למבנים באזור וקבע כי ישנם כ- 1208 מבנים שנדרשים לחיזוק, טרם חוזקו כ- 1124 מבנים. בנוסף, עיריית בית שאן חיזקה רק כ- 10% ממבני בית הספר שלהם בעיר. עיריית צפת חיזקה כ- 17% מהמבנים שנדרשו לתיקון.
מבקר המדינה אנגלמן מוסיף כי: "על עיריות בית שאן, טבריה, צפת, קריית שמונה והמועצה המקומית חצור הגלילית לפעול לתיקון הליקויים ולבחינת ההמלצות הכלולות בדו"ח זה ולפעול לשם כך בשיתוף הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה