בארץ

מרב מיכאלי: "מופקרות לאנשים שלא רואים אותנו כשוות"

לכבוד יום האישה ויממה לפני המחאות ברחבי המדינה, חברת הכנסת מרב מיכאלי נאמה בשיחת "זום אין" שם השוותה את הקואליציה לסדרה "סיפורה של שפחה" ואמרה כי הרפורמה שואפת להרוס את ההישגים של הנשים עד כה
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)
חברת הכנסת ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, השתתפה אמש (ד') בשיחת "זום אין" ושוחחה על השלכות הרפורמה המשפטית על נשים, לרגל יום האישה שצוין גם הוא אמש.
פני מאות משתתפים היא אמרה: "אנחנו מגיעות ליום האישה 2023 במצב שבו מזכיר האו"ם אומר שלא רק שיש נסיגה בהישגים של מאבקים פמיניסטיים ומאבקים למען שוויון מגדרי ולמען זכויות נשים, אלא שאנחנו רחוקות 300 שנה משוויון מגדרי. לא יודעת מה איתכן - לי אין 300 שנה, גם לכן לא, וגם לילדות של כולנו אין 300 שנה".
כמו כן, מיכאלי הזהירה שמה שנשים השיגו עד כה נמצא בסכנה. באשר לקואליציה היא אמרה: "חלק ניכר מהמוטיבציה של הקואליציה הזאת היא לקחת את הזכויות של נשים אחורה. מבחינתם ההישגים של נשים הלכו רחוק מידי, הם אומרים את זה בפה מלא. הם אומרים שנשים לא צריכות לשרת בצבא, הן צריכות ללדת ולעשות ילדים ולגדל אותם ולטפל בבית. הם אומרים שנשים לא צריכות לעשות הפלה, הם אומרים  ש-METOO זה קמפיין שקרי והרסני. כל הדברים האלה הם אומרים ומאמינים בהם ולכן הם פועלים לקחת אחורה את היכולת של נשים לקבל החלטות על הגוף שלנו, להתחתן, להתגרש, להיות בעלות רכוש ולקבל שכר שווה".
 
יתרה מכך השוותה את הפועלים לקדם את הרפורמה לסדרה הפופולרית "סיפורה של שפחה": "מבחינת לוין, רוטמן, סמוטריץ' ונתניהו נשים לא צריכות להיות לא מנהלות, לא טייסות לא עורכות דין ולא נשים שעומדות בזכות עצמן אלא של-רוטמן, של-ביבי, של-לוין, של-סמוטריץ' של-מי שזה לא יהיה שיוכל לעשות בכל אחת מכן מה שהוא מוצא לנכון לעשות".
לבסוף קראה לנשים לצאת ולמחות: "אנחנו יכולות להגדיל את המחאה בכמה וכמה אם כל אחת תביא עוד אחת. אנחנו יותר מחצי מהאוכלוסייה, אנחנו חייבות לנצח במאבק הזה, אנחנו חייבות לדאוג לזכויות שלנו, של הילדות והילדים שלנו, של הנערות והנשים האחרות. אנחנו חייבות לנצח ואנחנו יכולות לנצח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מופקרות
    J S 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שטויות יש לאישה הזו בראש
    סגור