בארץ

חווארה שוב מתחממת: מתנחלים חגגו בהתרסה את חג הפורים

הפרות הסדר שפרצו אחרי ההתקהלות כללו ידויי אבנים, ירי זיקוקים וניפוץ שמשות רכבים
מערכת ice |  1
חווארה
עימותים פרצו שוב בשני בערב בחווארה דרום לשכם אחרי שקבוצה של מתנחלים הגיעו לרחוב הראשי של העירה הפלסטינית וחגגו בהתרסה את חג הפורים, כאשר תיעודים הראו מספר חיילים מצטרפים לריקודים. מצה"ל נסמר כי האירוע יתוחקר. 
הפרות הסדר שפרצו אחרי ההתקהלות כללו ידויי אבנים, ירי זיקוקים וניפוץ שמשות רכבים. לפי המתנחלים, הם מלכתחילה הגיעו לחווארה אחרי שפלסטינים שעמדו על שפת הכביש ברחוב הראשי רגמו את רכבים יהודים ופגעו בארבעה מהם. הפלסטינים מצידם טענו כי המתנחלים התחילו בידויי האבנים ופצעו חמישה, בהם ילדה שנפצעה באורח קל, וכי החיילים לא התערבו.
אחרי שפוזרה ההתקהלות בחווארה, החלה התקהלות דומה של עשרות מתנחלים בצומת יצהר, שמחוץ לעירה, שם החלו להשליך אבנים ולירות זיקוקים.
מצה"ל נמסר כי "כמה התקהלויות התפתחו הלילה בחווארה, בחלקן התקיים חיכוך אלים בין פלסטינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה"ל ומג"ב פעלו לפיזור האירועים, בין היתר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כלל ההתקהלויות פוזרו".
תנועת "עומדים ביחד", שהובילה את מחאת הסולידריות בחווארה, מסרה: "אחרי שסמוטריץ' קרא למחוק את חווארה ובכירים בקואליציה עודדו את הפרעות, המתנחלים הבינו את המסר והמשיכו את הפוגרומים באין מפריע. נוער הגבעות מקבל את הגיבוי משרי הממשלה - ויוצא משליטה".
מארגון "תג מאיר" הנאבק בפשעי שנאה נמסר: "האירועים הלילה מוכיחים כי כאשר סמוטריץ' אומר שחווארה תישרף - חבריו המתנחלים הקיצונים מבינים בדיוק למה הוא מתכוון. עוד לא כבו הלהבות מהשריפה האכזרית בשבוע שעבר וכבר נרשמים פוגרומים נוספים באותו הכפר. אפס הרתעה נגד הטרור היהודי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהלה יעקב 11 רחובות
    יצחק 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוורה העוינת קיבלה עידוד מהשמאל הישראלי וכדאי שילמדו ויפנימו הם לא ירצחו ויפגעו ביהודים וימשיכו בחייהם כרגיל המחיר עלול להיות אף גדול מהקודם ואת כל החנויות ובתי העסקים שעל הציר צה"ל חייב לסגור שלא לדבר על המשך יידויי האבנים ובקבוקי התבערה-דברו אתם בערבית הם יבינו זאת היטב
    סגור