בארץ

בר-לב קורא לסרבנות: "כשיש הפיכה - אפשר להפסיק להתנדב למילואים"

השר לשעבר לביטחון פנים נוקט באקט מחאתי חריג וקורא בפומבי לסרב פקודה: "ברגע שיש חשש מבחינתם להפיכה משטרית, הם יכולים להפסיק להתנדב במילואים"
דוד זולדן |  1
עמר בר-לב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
השר לשעבר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר היום (שלישי) בריאיון ל-ynet radio כי אפשר להפסיק לשרת במילואים אם המהפכה המשפטית תאושר. "ברגע שיש הפיכה משטרית אז צריך להילחם בכל הכלים", הוא ציין כי: "אלה שמשרתים במילואים רובם משרתים בהתנדבות, ולכן ברגע שיש חשש מבחינתם שיש הפיכה משטרית, אז בהחלט הם יכולים להפסיק להתנדב".
בר-לב התייחס בין השאר לדבריו של שר הביטחון לשעבר בני גנץ, שאמר הבוקר באולפן ynet שהוא לא מסכים עם הקריאות לסרב להתגייס למילואים. "המחאה חשובה, צריך להמשיכה, צריך למצות כל דבר חוקי, להשמיע קול, לצאת לרחובות, שביתות", אמר גנץ. "אין לנו מדינה ספייר ואסור לפרק את זה".
לדברי בר-לב, "היום מערך המילואים הוא חלק מאוד קטן מכלל אלה ששירתו בצה"ל, ולכן משמעותו שרובו נעשה בהתנדבות, בוודאי ביחידות מבצעיות מיוחדות. ברגע שהאנשים האלה מרגישים שהמדינה הולכת להיות מדינה אחרת מזאת שהם נלחמו וסיכנו את חייהם למענה, מגיע שלב שהם אומרים על עצמם 'עד כאן'".
על מחליפו בתפקיד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר בר-לב כי: "רואים שביטחון הפנים, בחודשיים שהוא שר, מתמוטט. אני לא אגיע לזירת פיגועים, אלה המעשים הנלוזים שלו. אני לא אעשה מה שעשה שר הטיקטוק. הוא יודע לצעוק 'אני אבו עלי', אבל בסוף כשנתנו לו את היכולת לקבוע מדיניות ולפעול למען ביטחון הפנים במדינה – התוצאה היא בדיוק הפוכה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בר לב הוא אדיוט ומפגר, חובה לזמן אותו לחקירה תחת אזהרה (ל"ת)
    דוד .ט. 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור