תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים בפנייה דחופה ליועצת המשפטית: "עצרי את הפגיעה בעצמאות התאגיד"

בעקבות מכתבו של שר התקשורת שלמה קרעי לתאגיד השידור, ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בבקשה דחופה להנחות את קרעי לעצור את פעילותו הפוגעת בעצמאות תאגיד השידור
מערכת ice | 
שלמה קרעי,שר התקשורת (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נעם רבקין פנטון)
בעקבות מכתבו של שר התקשורת שלמה קרעי לתאגיד השידור, ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, באמצעות עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה, בבקשה דחופה להנחות את קרעי לעצור את פעילותו הפוגעת בעצמאות תאגיד השידור.
במכתב ששלחו ארגון העיתונאים והעיתונאיות נכתב: "מכתבו של שר התקשורת מהווה ניסיון להתערבות אסורה ומנוגדת להוראות חוק השידור הציבורי, ניסיון לפגיעה בעצמאות התאגיד, פגיעה בלתי מידתית ובלתי סבירה של כללי מנהל תקין ופגיעה קשה ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובתוך כך ביסודותיה של הדמוקרטיה". 
עוד נכתב כי "התפישה העומדת ביסוד חוק השידור הציבורי היא של הפרדה מלאה ככל הניתן – על פי שיטת האיזונים והבלמים – בין הרשות המבצעת לבין הרשות המבקרת, כשבמסגרת האחרונה שוכנת כמובן גם התקשורת העצמאית והבלתי-תלויה. תפישה זו מעוגנת ביסוד המחשבה על העיתונות החופשית, כחלק מחופש הביטוי ומזכות הציבור לדעת, כאשר ההסדרים שנקבעו בחוק נועדו לשמור על עצמאותו של התאגיד, על שקיפות פעילותו, על מקצועיותו ואיכות פעולתו".
"מכתבו של שר התקשורת אינו אלא נדבך נוסף במסגרת של ניסיונות לפעולות אסורות מצדו להביא לפגיעה בעצמאות התאגיד לרבות, ניסיונות להביא לקיצוץ בתקציב התאגיד והצהרותיו בדבר סגירת השידור הציבורי בישראל. בהתנהלותו של שר התקשורת ואמירותיו מאז כניסתו לתפקיד ביחס לתאגיד יש גם אפקט מצנן על חופש העיתונות ופעילות התאגיד, אף אם השר לא מוציא אל הפועל את תוכניותיו, ביחס לכל אמירה מצדו בנוגע לתאגיד ובוודאי באופן מצטבר". 
לסיכום ביקשו בארגון מהיועצת המשפטית כי "מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, לרבות הנחיה ברורה לשר התקשורת, שתבוא מצידך כגורם האמון על כך, ולא לאפשר צעדים שמשמעותם פגיעה בעצמאותו של התאגיד ובתוך כך, בחופש העיתונות של הציבור בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה