בארץ

חוק דרעי גורם לסערת ענק בכנסת: "הצבעה למען העבריינים"

עם אישור חוק דרעי 2 קראו חברי כנסת מהקואליציה לעבר לפיד: ״BDS, מסית״, לוין הפטיר לעברו: ״אתם חסרי אחריות״ החוק ימנע מבג"ץ להתערב במינויים של שרים ובאם יאושר סופית דרעי יוכל לחזור לשולחן הממשלה ולכהן כשר למרות פסיקת בג"ץ
דוד זולדן |  1
מיכל שיר (צילום פלאש 90)
סוער במליאת הכנסת סביב התקדמות הרפורמה המשפטית כאשר ההצעה הראשונה העוסקת במתווה שיאפשר את מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר עברה בקריאה טרומית, לאחר שנפסל על ידי בג"ץ. ההצעה השנייה של ח"כ משה סעדה (הליכוד), מבקשת להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מהפרקליטות ולהכפיף אותה ישירות לשר המשפטים ולהקנות לה סמכויות לחקור פרקליטים, לרבות פרקליט המדינה.
בנוסף, אושרו בקריאה טרומית הצעת חוק תאגידי מים וביוב ברוב של 34 ח"כים שעברה ללא מתנגדים. על פי ההצעה, המועדים המחייבים להקמת תאגידי מים יידחו כאשר המגבלה קובעת כי מספר התאגידים האזוריים לא יעלה על 30 תבוטל. עוד אושר בטרומית כי תוארך תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים.
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את שר המשפטים לוין וכתב: "עם הכוח באה האחריות. בעוד חצי שנה שהכלכלה תהיה מרוסקת, שהביטחון יהיה על הרצפה, שהמדינה תהיה מפורקת מבפנים. זה יהיה על ראשך. העדפת לתת למדינה הזאת להתפרק רק כדי לשנות את הועדות לבחירת שופטים. אל תבלבל את המוח על הידברות בזמן שאתה מעביר את החוק".
במקביל לדבריו, קראו חברי כנסת מהקואליציה לעבר לפיד: ״BDS, מסית״, לוין הפטיר לעברו: ״אתם חסרי אחריות״. כאמור, הצעת חוק דרעי 2 (אי התערבות בית המשפט במינוי שרים וזהותם) אושרה בקריאה טרומית ברוב של 62 חברי כנסת מול 53 מתנגדים. נתניהו הצביע בעד, דרעי עצמו נעדר מההצבעה. ח"כ מיכל שיר תקפה: "זו הצבעה למען העבריינים". 
ח"כ אופיר כץ הציג את הצעתו: "כל שר בישראל ממונה על ידי ראש הממשלה והממשלה בסיומו של משא ומתן קואליציוני ולאחר מכן מאושר על ידי הכנסת. המחוקק קבע מהם תנאי הכשירות של שר. המחוקק היה ברור באשר לשאלה כיצד שר מתמנה, אילו גורמים מפסיקים כהונת שר, ולמי נתון שיקול הדעת בעניינים אלו. אולם, נוצר מצב עם השנים בו הוחלף שיקול דעת ראש הממשלה והכנסת בשיקול דעת שופטי בית המשפט העליון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל מה שקשור בחובשי הכיפות, הוא מושחת, פלילי, לא שפוי, ל (ל"ת)
    קורא לילד בשמו 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור