בארץ

הרפורמה המשפטית יוצאת לדרך ומגיעה היום למליאת הכנסת

מליאת הכנסת צפויה לאשר היום בקריאה ראשונה את הסעיפים הראשונים של הרפורמה המשפטית של השרים רוטמן ולוין, שבמרכזו שינוי הוועדה לבחירת שופטים
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן, יאיר לפיד, בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השלב הביצועי של הפרויקט הלאומי יוצא לדרך פחות מחודשיים אחרי ההצהרה הדרמטית וההכרזה על הרפורמה המשפטית. הכנסת תדון היום בשני הסעיפים הראשונים בתוכנית המקיפה של שמחה רוטמן ויריב לוין שמגיעים לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
הערב תעלה הקואליציה את "חוק יסוד: השפיטה" הכולל שני תיקונים דרמטיים: הראשון כולל שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואילו השני מתייחס למניעת ביקורת שיפוטית של בג"ץ על חוקי יסוד.
ברחבי הארץ צפויות להתקיים מחאות מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית, כאשר ההפגנה המרכזית צפויה להיערך בקריית הממשלה בגן הוורדים שמול הכנסת.
המהלך שיואץ היום ינטרל את יכולת הווטו של שופטי בית המשפט העליון. הוועדה אליה שואף רוטמן כוללת הרכב שבו מכהן שר המשפטים ועוד שני שרים נוספים, שלושה חברי כנסת, נשיא ביהמ"ש העליון ועוד שני שופטים בדימוס, שימונו ע"י שר המשפטים ובהסכמת נשיא העליון. הרוב המינימלי לאישור מינוי של שופטים יכלול חמישה חברים מתוך תשעה במקום רוב מוחץ של שבעה חברי ועדה כפי שנהוג היום.
בין השאר יוטמע בחוקה החדשה הסעיף שימנע הרמטית מבית המשפט העליון התערבות של ביקורת שיפוטית על כל חוקי היסוד, באופן שבג"ץ לא יתערב או יפסול חקיקה שתוגדר: "חוק יסוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה